13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    RW

switchen tussen ingeplugde koptelefoon en interne luidsprekers

Hallo

Er is al veel over geschreven maar misschien is er al iets beters uitgevonden in verband met het switchen tussen de ingeplugde koptelefoon en de interne luidsprekers op een iMac (2017) zonder de koptelefoon steeds te moeten uittrekken??

Bedankt voor info!

Bijdrager
    Leonard1948

Bij mij zit een speakertje rechts boven in de menubalk; daar kun je kiezen tussen ingebouwde speaker en headphones

Bijdrager
    mowat

Leonard1948,

bij mij staat dat luidsprekertje ook rechtsbovenaan in het menu , maar ik kan daar alleen maar het geluidsniveau mee kiezen.

Bijdrager
    RW

@ Leonard1948, als je op de option-toets eerst drukt en dan op het speakertje dan zie je inderdaad deze opties maar ik kan de koptelefoon niet uitvinken…. Jij wel???

Bijdrager
    KarelWillem

Ik weet niet hoe dit op een ‘echte’ Mac normaal werkt, maar ik kan gewoon kiezen uit verschillende ‘Uitvoerapparaten’.

Wordt een koptelefoon niet gezien als Uitvoerapparaat, dan zou je nog kunnen kiezen voor extern geluidskaartje.

Bij bijvoorbeeld AliExpress betaal je daar vrijwel niets voor.

In zo’n USB-kaartje kun je dan je koptelefoon steken, en dan heb je de keus in ieder geval daar bovenin de menubalk.

Moderator
    Night

Je kan hem niet uitvinken, maar als het goed is kan je wel kiezen voor een andere output. In jouw geval dus eqMac.

Bijdrager
    RW

@night, wat bedoel je juist??

Moderator
    Night

Excuseer, ik had de vraag verkeerd begrepen.

Om een echt zinnig antwoord te geven: Nee, dit is niet mogelijk. Als een koptelefoon (of een andere audioverbinding via de mini-jack) zit ingeplugd, word er een fysieke schakelaar achterin de audiojack poort omgezet. Dit is niet door software te omzeilen.

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 1 week geleden door  Night.

Bijdrager
    RW

Bedankt. Ik heb intussen naar Apple feedback een mail verzonden of dat eventueel op de één of andere manier kan opgelost worden.

Bijdrager
    KarelWillem

Zoiets dacht ik al.

Dus… scrol terug naar boven, en voorzie je Mac voor een paar centen van een geluidskaartje.

Bijdrager
    RW

@karelwillem….ga ik proberen! Bedankt

Bijdrager
    RW

Hallo, ik vond nog in mijn kast een USB Plantronics die ik ergens gewonnen had met een tombola. Ligt al jaren in mijn kast tot ik gisteren deze USB even goed bekeek…..ik zag er een ingang telefoon en ingang microfoon. Ik steek hem in de iMac en kijk!!!!!!! Het werkt!!!!!! Heb even gegoogeld en dit gevonden voor wie het ook wil proberen
    https://www.ebay.com/p/Plantronics-A…ack/1120415302

Discussie mag van mij dus gesloten worden!

Bijdrager
    KarelWillem

Ja. Dat doet hetzelfde als dat stickje van 73 cent uit China.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.