9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Eastmaster

Switchen tussen gebruiker traag

Ik heb een imac 20 inch Core 2 Duo met 2 gig ram en 256 mb Vram.
    Gebruiker 1 = administrator en maakt gebruik van nederlands
    gebruiker 2 = normale gebruiker en is ingesteld op chinees…

De eerste paar dagen dat ik gebruik maakte van de imac ging het wisselen tussen gebruikers erg vlot..

Nu echter duurt het wisselen van gebruiker 2 naar gebruiker 1 erg lang… Wanneer ik rechts boven op de naam van gebruiker 2 klik om vervolgens gebruiker 1 aan te klikken… Duurt het wel 2 minuten voordat er een scherm komt waar ik mijn wachtwoord in kan voeren…

Schakelen van gebruiker 1 naar gebruiker 2 gaat overigens wel gewoon erg vlot.

Dit is ook het geval wanneer ik nog geen bijzondere programma’s heb op gestart… Schone herstart met alleen enkele widgets aan op de achergrond.

Wat is er met me imac aan de hand :S :S

Bijdrager
    MacRonald

Ik heb hetzelfde probleem sinds ik een LaCie 250 GB aan m’n iMac G4 heb gehangen. Daarvoor kon ik supersnel switchen,nu een stuk trager. Niet dramatish traag maar wel trager. Misschien ligt het daaraan?

Bijdrager
    Eastmaster

ik heb enkele netwerkschijven gemount… maar die waren al vanaf het begin gemount, lijkt me niet dat dat een probleem kan geven…

Tevens draaien er geen programma’s vanaf een netwerkschijf… De netwerkschijven zijn puur voor archief.

Moderator
    unSOUND

Heb je toevallig FileVault aan staan ?

Bijdrager
    Eastmaster

Ik heb even gekeken, maar ik heb het programmatje filevault niet..

Kan hem ook niet aan hebben staan.

edit:

Ik heb even geklokt… het duurde maarliefst 3 minuten…

ondertussen is de hele balk menubalk bevroren.. klok loopt niet meer, spotlight reageert niet..

Meest vreemde is nog wel dat wanneer ik van gebruiker 1 naar gebruiker 2 wil… dat wel direct gebeurd…

edit 2:

ik heb even een extra account aangemaakt en de procedure van wisselen van gebruikers nog is geprobeerd… wat blijkt… gast account gedraagd zich het zefde als gebruiker 2

van gebruiker 1 naar gast gaat snel… terug duurt weeer heel lang..

Moderator
    unSOUND
    ”Eastmaster”

Ik heb even gekeken, maar ik heb het programmatje filevault niet..

Als je OS X hebt, heb je FileVault

Systeemvoorkeuren > Beveiliging >

Bijdrager
    Eastmaster

sorry.. ben nog niet helemaal thuis in osx..

Filevault is niet ingeschakeld..

Bijdrager
    Tjongejonge

Ik heb hetzelfde probleem op mijn mac mini core duo. Ik heb echter nooit geklokt, heb daar nooit op gewacht en de pc gewoon uitgezet en opnieuw gestart. Ben er nog niet achter wat het veroorzaakt. Heb er ook een nieuw bericht voor geplaatst.

Heeft FileVault er iets mee te maken? Wat doet FileVault eigenlijk?

Bijdrager
    MacAngel

Wat FileVault doet…
    Uit de Mac Help: ( :apple: + ?)
    Mac OS X is voorzien van FileVault, een voorziening waarmee u de gegevens in de thuismap kunt coderen. Dankzij de codering worden de gegevens in de thuismap onleesbaar zodat ze niet kunnen worden misbruikt wanneer de computer wordt gestolen of u de computer verliest.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.