22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Jakobbb

Switchen naar Mac tijdens overgang ?

Nu Mac gaat Switchen naar Intel ( Periode van 2 jaar ) twijfel ik om nu te Switchen naar Mac.

Wat is de verstandigste keuze ?

Bijdrager
    Mc Erik

Hoe eerder je naar Mac switch hoe beter.
    Elke dag op Windoos is er één te veel.

Nu even serieus, ik neem met een nieuwe Mac ook altijd zo’n houding aan.
    Je weet nooit wanneer er een nieuw model uitkomt.
    Ik had net een Imac 17″ aangeschaft komt Apple een maand later met de 20″.

Je kunt in ieder geval vast 2 jaar genieten van je Mac.
    Er kan in die tijd een hoop gebeuren.

Bijdrager
    Granny Smith

neem een mac mini als je per se nu wilt switchen

is goedkoop en gaat zeker 2-3 jaar mee… dan zijn de eerste versies van de intel macs gepasseerd en de eerste foutjes weggewerkt:D

anders moet je nog 2-3 jaar wachten voor een deftige mac

Bijdrager
    rvschuil

Tjah je zou 2 jaar kunnen wachten met de aanschaf maarja als je nu een mac koopt zal je er echt geen spijt van krijgen. De komende osx komt ook gewoon voor de pearpc mac’s en de programma’s zullen ook gewoon op de beide processors gebruikt kunnen worden. Je zal echt niet over 2 jaar een intel mac moeten kopen als je nu een mac koopt!

Bijdrager
    dennis90

wel jammer vind ik het, las dat ze naar intel gaan, omdat ze geen snellere G5 of G6 kunnen maken:(

Bijdrager
    iRick
    ”rvschuil”

Tjah je zou 2 jaar kunnen wachten met de aanschaf maarja als je nu een mac koopt zal je er echt geen spijt van krijgen. De komende osx komt ook gewoon voor de pearpc mac’s en de programma’s zullen ook gewoon op de beide processors gebruikt kunnen worden. Je zal echt niet over 2 jaar een intel mac moeten kopen als je nu een mac koopt!

“pearpc mac’s” ??:)

Koop maar gewoon die mac mini, je zult er echt geen spijt van krijgen, en de eerste mactels met hun kinderziektes komen toch pas ergens in de lente van volgend jaar uit

Bijdrager
    vogel

Nog een voordeel van nu switchen is dat je belastingtechnisch op rozen zit. Je schrijft een computer normaal gesproken in drie jaar af en tegen die tijd zijn de kinderziektes wel uit de Intel Macs, lijkt mij zo.

Bijdrager
    Oupro

Twee jaar is een eeuwigheid. Tegen die tijd is de mac die je vandaag kan kopen alweer bijna afgeschreven. Oftewel, tegen die tijd kun je je alweer gaan oriënteren op een nieuwe Mac.

Bijdrager
    A

Nou bij bedrijfen is dit 5 jaar vogel. En mijn vader wilt als volgende PC thuis een iMac G5 20´´ aanschaffen. Maar de PC die er nu staat is pas 3 jaar oud. Maar misschien kan mijn vader wel iets regelen met de accountend.

Bijdrager
    A

En ik zou nog gewoon de Mac kopen die je wilt. Tot 2010 wordt het Software toch nog ondersteund dus wat is je probleem ?

Bijdrager
    Spits

Misschien is dit wel een handige site voor de TS, ik weet alleen niet hoe betrouwbaar het is.

En ik ben ook al een tijdje aan het sparen voor een mac, namelijk een powerbook. Mijn huidige windows-pc begint een beetje oud te worden en wil ongeveer over een halfjaartje tot een jaar overstappen. (Vlak na een nieuwe release natuurlijk)

Maar ik ben nu flink aan het twijfelen. Want is het slimmer als ik TOCH nog een jaar ermee wacht gelijk 2 jaar te wachten met het kopen van een pb? Dat is namelijk een eeuwigheid.:(

Ik ga trouwens de powerbook gebruiken voor office, internet, muziek en af en toe een spelletje en wat photoshop gebruik.

Bijdrager
    Sanhi

Wat is dat nou voor kolder over afschrijven?

Afschrijving bepaalt niet wanneer ik een nieuwe Apple MOET kopen, het bepaalt alleen het bedrag dat ik mag gebruiken om de winst te ‘drukken’. Hardware schrijf je normaliter in 3 jaar af, schrijf je hem af in 1 jaar. ( soms mag dat, willekeurige afschrijving) reduceer je de winst nu. maar heb je volgend jaar niets meer, doe je dat in 3 jaar deel je de afschrijving door 3. Of in 5 jaar door 5. In feite maakt het niks uit. En een afgeschreven PC mag je nog steeds wel gebruiken hoor, ook al is hij in de ‘boeken’ niets meer waard.

Belasting != Gebruik.

Bijdrager
    vogel

Er is nooit gezegd dat je een nieuwe Apple MOET kopen als je ouwe afgeschreven is, toch? Het is gewoon een post die meegaat in de aangifte. Veel mensen vergeten dat je daar geld op terug kan krijgen bij tante belasting, das alles.
    Als je een PPC Mac wil kopen, doe het dan nu. Ze zijn nog wel een tijdje houdbaar.

Bijdrager
    Sanhi

Tsja volgens mij kan afschrijving dus nooit een reden zijn om een PC/Apple niet te kopen. Het heeft er mij iig niet van afgebracht nu nog een G5 te kopen. Ik redeneer maar zo, wie nu koopt heeft er nu plezier van. Afgezien van het feit dat ik ook een heel ongeduldig mannetje ben;)

Trouwens ook als je er 3 koopt mag je nog steeds afschrijven;) En de omzetbelasting mag je ook nog verrekenen, wat een feest;)

Bijdrager
    rondje
    ”dennis90″

wel jammer vind ik het, las dat ze naar intel gaan, omdat ze geen snellere G5 of G6 kunnen maken:(

Voor zover ik weet stappen ze langzaam over op Intel omdat die in de toekomst een betere verbruik/prestatie roadmap heeft. De aankomende dual-core Yonah, Conroe’s e.d. nemen verbruiken minder (watt) dan Intels huidige Pentium-4’s.

Of ze nou sneller zijn zou ik niet direkt zeggen, de architectuur die ze gebruiken voor Banias (Pentium-M’s/Centrino platform), Yonah enzo is een Pentium-III geoptimaliseerde core.

Ik heb zelf een PowerMac G5 dual 2.0 enneuh, draait prima hoor! Las ergens dat ze nog wel een aantal jaren de PowerMac’s met G5’s uitrusten… tja.

Bijdrager
    michi_rishi

Als je in de overgang zit dan is dat met name het moment om naar Apple te switchen.

Want als de hormonen door je lichaam gieren, dan kun je maar beter ontspannen computeren!
    8)

Bijdrager
    ParaNoia

dus het kan zijn dat als ik volgend jaar rond deze tijd een iBook wil kopen, er geen G4 meer inzit, maar een pentium processor ofwat?

Bijdrager
    Jesper
    ”ParaNoia”

dus het kan zijn dat als ik volgend jaar rond deze tijd een iBook wil kopen, er geen G4 meer inzit, maar een pentium processor ofwat?

Wordt er nog eentje wakker…

Bijdrager
    KingLexus
    ”Spits”

ik ben ook al een tijdje aan het sparen voor een mac, namelijk een powerbook. Mijn huidige windows-pc begint een beetje oud te worden en wil ongeveer over een halfjaartje tot een jaar overstappen. (Vlak na een nieuwe release natuurlijk)

Maar ik ben nu flink aan het twijfelen. Want is het slimmer als ik TOCH nog een jaar ermee wacht gelijk 2 jaar te wachten met het kopen van een pb? Dat is namelijk een eeuwigheid.:(

Ik ga trouwens de powerbook gebruiken voor office, internet, muziek en af en toe een spelletje en wat photoshop gebruik.

Als ik zo lees wat je er mee wil gaan doen. (af en toe Photoshop en spelletjes) kun je dan niet beter een iBook nemen? Is natuurlijk persoonlijk, maar zo een 14″ voldoet dan zeker wel en scheelt ook nog eens bakken met geld.

Bijdrager
    Spits

Ik zal hem veel gewoon thuis gebruiken met extra scherm eraan, en af en toe meenemen naar de universiteit voor presentaties ed. Ik wil er ook nog zeker 3-4 jaar mee kunnen doen. Opzich is dus een ibook wel te doen met een screenspanning hack, maar ik ben bang dat die het erg zwaar zal krijgen met eeen 1240×1024 scherm eraan.
    Daarnaast merk ik de laatste tijd dat ik mijn computer steeds “zwaarder” ga gebruiken. Ben bijvoorbeeld sinds kort bezig met (hobbymatig) 3d-modellen en dat is best zwaar voor je processor en je videokaart. Dus om voorbereid te zijn op de toekomst kies ik toch liever voor een powerbook.
    En tenslotte vind ik de powerbook mooier dan de ibook, en ook dat vind ik best belangrijk.

(kan trouwens zijn dat ik over 2 weken weer helemaal mijn mening kan herzien hoor :P)

Bijdrager
    KingLexus

Als je inderdaad met 3D gaat werken (3D MAX en/of Rhino) dan is het zeker raadzaam om een pb te kiezen. Neem dan meteen wat extra geheugen. Tevens het extra scherm geeft natuurlijk ook de voorkeur voor een pb ivm de resolutie en aansluiting.

Maak anders eens een lijste voor jezelf met de programma’s die je gebruikt en zet diegene die het meest wordt toegepast bovenaan. Als er dan bij de eerste 5 al programma’s tussen staan die zwaar zijn voor de processor en veel geheugen vreten, dan ben je er snel genoeg achter.

Bijdrager
    Spits

Ik werk nu idd met 3d studio max in combinatie met photoshop voor de textures. Maar ik zal eens een lijstje maken, goed idee!

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.