18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    3mph

Switchen laptop

Hallo allemaal!

Inmiddels houd ik al maanden verschillende fora in de gaten m.b.t. Apple’s nieuwe productenreeks.
    Ik heb voor school een nieuwe laptop nodig welke ik thuis ook wil gaan gebruiken, op deze laptop ga ik een beetje standaard dingen doen zoals:

[*:e0f78b44fd]Office[*:e0f78b44fd]Photoshop[*:e0f78b44fd]Internetten[*:e0f78b44fd]Film kijken[/list:u:e0f78b44fd]
      De dingen die ik met photoshop ga doen zijn niet al te zwaar, het standaard bewerken e.d…
      Verder wil ik een extern beeldscherm aansluiten op de laptop zodat ik thuis clampshell kan gaan werken (met een aparte muis en keyboard).
      Ik kies hiervoor omdat ik de laptop vaak ook mee moet nemen waardoor een klein formaat gewenst is.

Ik ben vanmiddag op de lijnbaan geweest en heb 35 minuten staan kwijlen naar al het moois..

Ik vind een iBook erg mooi maar dit wordt icm extern beeldscherm een beetje een probleem (er is een hack voor weet ik).
      Ik vind het geweldig dat vanaf de powerbook 15″ G4 een verlicht keyboard standaard is, echter is deze reeds vervangen door de MacBook Pro welke ik een beetje aan de prijs vind en voor mijn gebruik een overkill is.

Ik twijfel erg m.b.t. de aanschaf… correct me if i’m wrong..

[*:e0f78b44fd]Omdat alle software nog niet native is (Rosetta) kan het opstarten van software als hinderlijk worden ervaren.. is mij verteld..
        [*:e0f78b44fd]Ik kan nu een iBook kopen, echter heb ik hier niet de standaard externe display optie.. alleen na hack.
        [*:e0f78b44fd]Een PowerBook begint met 12″ en heeft dan geen verlicht toetsenbord.. vind ik erg jammer..
        [*:e0f78b44fd]Alle producten worden dit jaar bij Apple vernieuwd, iBook waarschijnlijk als eerste… loont het dan om nu nog G4 te kopen.[/list:u:e0f78b44fd]
        Twijfel…Twijfel… Twijfel… De medewerker op de lijnbaan vertelde me ook dat het beter was om te wachten… maarja hoelang? tevens mocht ik van 2% studentenkorting gebruik maken.. Jippie! :o

Hoe ervaren jullie de switch naar Intel icm met software en opstarttijden.. Ik heb een hekel aan wachten en haperingen.. daarom twijfel ik aan de aanschaf…

Groeten!

Moderator
        unSOUND

Al je aannames zijn in principe waar.

De PowerBook is uiteraard reeds vervangen, dit is de MacBook Pro geworden, naar alle waarschijnlijkheid zal de opvolger van de iBook de MacBook, of MacBook Express worden.

Rosetta doet zijn werk, maar het punt is wel dat hoe gecompliceerder het programma, hoe groter de vertraging. Zeker met de wat simpelere software is werken met Rosetta geen echt probleem.

Ik denk wel dat de huidige iBook aan jouw wensen zal voldoen, het enige waar ik mee in mijn maag zit is dat je je best genaaid zal voelen als die een week na aanschaf wordt vervangen….

Ik denk dat je het beste eens een MacHouse binnen moet lopen, en vragen of je eens mag Photoshoppen e.d. op een iBook. Bevalt dat goed, weet je dat deze machine in principe goed genoeg is… bedenk wel dat de tentoon gestelde machines waarschijnlijk maar 512 mb ram hebben.

Vervolgens kun je wachten tot de opvolger van de iBook uitkomt, en wellicht gaan de iBooks dan voor weinig weg… mochten ze niet bijster veel goedkoper aangeboden worden, kun je alsnog gaan voor de opvolger…

Bijdrager
        a la Mac

Er worden al Intel-iBooks gemaakt volgens geruchtensites (o.a. Think Secret). Deze zouden geleverd worden in juni.

Ik weet van niets, ik vertrouww hierbij op Think Secret e.a.

Bijdrager
        Byron

Wanneer is de eerstvolgende keynote..

En daarnaast zeg ik gewoon altijd, als je wilt switchen, doe het! Btw, je kan ook eens proberen een 2e hands powerbook te scoren.. Zo heb ik de laatste versie 15″er gekocht voor 1500 euro..

Bijdrager
        Underd0gZ

2% studentenkorting? Normaal gesproken is het toch 5%…

Bijdrager
        ifeelfine

Of 7 procent. Ik vind dat je je niet met 2% korting moet laten afschepen. Mac Support geeft altijd 5%, behalve op iPods.

Bijdrager
        3mph

Ik kan idd proberen om nog een 15″ PowerBook op de kop te tikken… Nieuw dan…

Bijdrager
        3mph

Is office gewoon al te draaien zonder Rosetta?

Bijdrager
        a la Mac

<!– Boodschap verwijderd wegens incorrecte informatie –>

Bijdrager
        MacBeer

Op PPC Macs wel…. op Intel Macs draait MS Office gewoon onder Rosetta. Kortom: er is nog geen Intel Native MS Office.

Bijdrager
        chocolate
        ӈ

Natuurlijk!

Niet zeveren, ms office draait nog niet native

Bijdrager
        a la Mac

Sorry, had niet goed gelezen:oops:

Bijdrager
        jrkunnen

Ik heb net gister een 12″ powerbook gekocht, wel tweedehands, maar hij was pas 5 dagen oud. Ben tot nu toe nog niet tegen beperkingen aan gelopen, ik kan me er niet druk over maken dat het toetsenbord geen licht geeft. Verder kan ik niks anders zeggen dan dat hij heel goed overal mee naartoe te nemen is, en supermooi. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Bijdrager
        Peett-

Gefeliciteerd;) Maar waarom zou iemand een PB van 5 dagen oud verkopen?

Bijdrager
        Mango NL
        ”Peett-“

Gefeliciteerd;) Maar waarom zou iemand een PB van 5 dagen oud verkopen?

os bevalt niet, heeft toch liever een wat grotere laptop, etc.

Bijdrager
        3mph

Kan je ergens nog een nieuwe PowerBook G4 15″ kopen? Ik ben al een tijdje aan het zoeken… weinig nieuws

Bijdrager
        jrkunnen

De reden van verkoop was inderdaad het OS. Helemaal verslaafd aan XP. Hij is door vrienden over gehaalt een apple te kopen, vanwege het uiterlijk, zonder erbij na te denken dat het een ander OS heeft. Tja, ik kan er niet rouwig om zijn :)

Bijdrager
        3mph

Ben vandaag nog even op de lijnbaan geweest… idd 2 % werd me nogmaals verteld… Via applestore 8%… heel raar allemaal..

Zit nu weer een heel verhaal te lezen over de ADC korting.. misschien ook wel interessant?

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.