5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    agorazonta

switch to mac / application voor iphone probleem

ik heb vorige week de nieuwe Imac gekocht en ik heb mijn map ‘itunes music’ toegevoegd aan mijn bibliotheek van itunes.
    Maar het probleem is dat mijn applications niet mee zijn verhuist…. hoe los ik dit op?

Bijdrager
    karel_appel

je had de hele itunes map moeten kopieren en met opstarten van itunes alt ingedrukthouden zodat je opnieuw de lokatie van itunes kan selecteren.

Bijdrager
    agorazonta

Bij mijn vorige windows pc had ik een laptop van maar 40GB, ik gebruikte toen een externe schijf maar die maakt tegenwoordig heel veel lawaai.

Als ik doe wat je voorstelt, dan moet ik ofwel die oude map terug selecteren maar dat wil ik niet want die externe schijf maakt veel lawaai. Ik wil mijn nieuwe itunes map op mijn eigen nieuwe mac hebben.

Het andere wat die dan vraagt is of ik een nieuwe map voor itunes wil aanmaken maar dat wil ik ook niet want ik heb ondertussen al al mijn muziek en films overgezet en dan zou ik zitten met twee keer die map.

het enige wat ik wil doen is van mijn externe schijf die ik samen met die laptop gebruikte, mijn applicaties overzetten naar mijn nieuwe itunes. want anders moet ik dat terug allemaal opnieuw downloaden. Ik durf mijn iphone voor het moment niet te syc want dan ben ik ze ook allemaal kwijt.

gtrz

Bijdrager
    sanderman

Maar karel_appel zegt toch hoe je dat moet doen? Op je oude computer ga je naar de map waar je álle inhoud van iTunes hebt staan, dat is in mijn geval onder ‘mijn documenten’ > ‘mijn muziek’ > ‘iTunes’. In jouw geval zal dat zijn ‘externe harde schijf’ > ‘iTunes’. Die map bevat je hele bibliotheek: apps, muziek, ringtones, video’s et cetera. Die map ‘iTunes’ kopieer je, en zet je op de harde schijf van je iMac, op de plek waar JIJ hem wilt hebben.
    Vervolgens start je iTunes op (ipv klikken moet je dus alt-klikken) waarna je waarschijnlijk gevraagd zal worden naar de locatie van je iTunes map. Dan zoek je de volledige map op, op de plek waar je hem zojuist hebt neergezet.

(dit is uit mn hoofd, dus kan niet checken of het exact zo werkt, maar volgens mij moet het zo werken).

Bijdrager
    agorazonta

bedankt,

het is me gelukt maar ik had het wel anders gedaan.
    ik had itunes terug geopent en gekeken met info waar die applicaties waren opgeslagen,
    blijkbaar waren er meerdere mappen waar al mijn bestanden van itunes waren verspreid.
    dit komt wrs omdat ik vroeger mijn itunes map had verplaats toen ik merkte dat mijn eigen
    harde schijf te klein werd. Maar nu is het me wel geluk hoor.

gtrz

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.