28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    arnautje

swf converteren

Ik zou hier voor school een vijftal korte swf-filmpjes naar avi/mov willen converteren. Weet er iemand raad met welk programma ik die probleemloos kan converteren.

Bijdrager
    stavos
    Bijdrager
    arnautje

@ stavos bedankt voor je supersnelle hulp – ik ga echter over geen nacht ijs en die weg heb ik ook al – spijtig genoeg – vruchteloos bewandeld…

Bijdrager
    stavos

Dat blijkt niet uit je eerste post.. Welke programma’s heb je dan al geprobeerd? Dan hoeven anderen dat niet meer voor te stellen. In het uiterste geval kun je natuurlijk altijd een screen capture maken van die swf filmpjes (als het er toch maar 5 zijn). Zit als het goed is standaard in QT.

Bijdrager
    arnautje

bedankt voor je begrip…
    In de eerste plaats heb ik ffmpeg proberen te installeren maar bij de installatie liep het verkeerd (je moet daar drie zaken op verschillende locaties downloaden). Dan heb ik Mac SWF Converter geprobeerd maar daar kreeg ik telkens een watermerkteken. En ten einde raad heb ik mij tot jullie gewend want als ervaringsdeskundigen hebben jullie mij al dikwijls uit de nood geholpen;-)

Bijdrager
    McShamus
    Bijdrager
    arnautje

bedankt McShamus voor de tip, ik heb het direct geprobeerd maar bij het converteren van het eerste filmpje loopt het al mis (foutcode)…

Bijdrager
    stavos

Heeft Handbrake geen SWF ondersteuning? :slant:
    En QuickTime?

somewhere

As it is Quicktime can open Flash files, under certain conditions:
    1) You need to enable it in the QT pref-panel
    2) It has to be an uncompressed swf; some SWFs use compression for smaller transfers, you can decompress them using a freeware command-line interface tool called Flasm.
    3) It needs to be Flash version 5 or below.

Bijdrager
    arnautje

HandBrake, iSquint, iTunes heb ik ook al geprobeerd. QT heb lukt ook niet, hiervan heb ik zelfs de betalende pro-versie.

Bijdrager
    McShamus

Vreemd. Ik heb nooit problemen met Evom. Is je bronbestand wel in orde?

Bijdrager
    arnautje

Het staat op een externe DVD, ik zal het eens op de harde schijf zetten en kijken of hij het dan wel pakt. Alvast bedankt voor de opvolging van mijn probleem!

Bijdrager
    arnautje

via de harde schijf krijg ik ook steeds de volgende foutmelding:

Bijdrager
    stavos

Even uit nieuwsgierigheid.. Wat voor filmpjes zijn het precies?

Bijdrager
    arnautje

instructiefilmpjes hoe een haven werkt

Bijdrager
    stavos

Zijn die filmpjes niet op bijv. YouTube te vinden? Of vergelijkend materiaal?

Bijdrager
    arnautje

Spijtig genoeg neen, die zijn speciaal door het havenbedrijf opgenomen (handelen over diverse beroepen) en hierbij horen telkens vragen. Het geheel wil ik in een keynote gieten want nu moet ik telkens de DVD op het juiste filmpje klaarzetten en dat loopt nog wel eens verkeerd.

Bijdrager
    mowat

Heb je al eens geprobeerd mer Zamzar?

http://www.zamzar.com/

Bijdrager
    arnautje

nopes, die onnozele filmpjes lijken wel vervloekt;-)

Bijdrager
    Hansi2124

Moet je Evom niet in je Programmamap slepen?

Bijdrager
    arnautje

Hansi bedankt voor de hulp, spijtig genoeg krijg ik van hetzelfde laken een broek:

Bijdrager
    janbergstra

Misschien in Aimersoft Total Media Converter?

Bijdrager
    arnautje

bedankt janbergstra voor de tip, brengt helaas ook geen soelaas:

Bijdrager
    McShamus

Je mag nu wel aannemen dat je bronmateriaal niet deugt…

Bijdrager
    stavos

Hoe open je normaal de filmpjes? Welk programma gebruik je daarbij?

Bijdrager
    arnautje

op de mac (Lion) krijg ik ze niet afgespeeld, alleen via de windowspartitie (parallels)

Bijdrager
    mowat

Nu lees ik dat je het kan spelen op windows maar niet op mac.
    Dat heb ik ook al meer voorgehad met wmv bestanden , gemaakt op een windowscomputer met het windowsprogramma om diavoorstellingen te maken , en die op de windowscomputer (jij kan het ook in windows via parallels) perfect speelden , maar niet op een Mac. Vele converters en online converters gebruikt , maar zonder succes.
    Ik heb toen ook op het forum vele tips gekregen , maar niets kon me helpen. Ik heb toen de inhoud van het bestand ook onderzocht met , ‘k ben de naam kwijt van het macprogramma ( gevonden : MediaInfo) , en medegedeeld op het forum , maar niemand is er ooit uitgekomen waarom het wel ging op de windows en niet op de mac.
    Ik probeer om het draadje terug te vinden , maar veel hoop dat je het kan oplossen kan ik niet geven.

Bijdrager
    arnautje

mowat hartelijk bedankt voor je spontane reactie! Voor mij is het een hart onder de riem want ik begon al aan mijn eigen te twijfelen;-)

Geblokkeerd
    Anoniem

zeker pr0n ofwa?

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.