5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    R13N

Surround 5.1 icm Plex

Beste Forumleden,

Ik probeer Plex icm dr Bott adapter van MDP naar HDMI surround geluid te laten spelen. Dat moet mogelijk zijn.
    Mijn opstelling is een MBP met audio over HDMI ondersteuning gekoppeld met de adapter aan een Samsung32C6000. Mbv een toshlink kabel heb ik mijn versterker (Yamaha RX-V450) gekoppeld aan de tv.
    Ik heb in de systeemvoorkeuren onder geluid de TV als Audiouitvoerapparaat ingesteld. In Plex heb ik de audiohardware-instellingen geprobeerd van Auto en DTS maar enkel 2.0 geluid. Als ik de Toshlink kabel direct uit mijn MBP aan de versterker koppel kan hij wel 5.1 DTS afspelen wanneer ik de audio laat lopen over de audiopoort. Heeft er iemand suggesties?

Bijdrager
    Nikita

Wellicht een verloop naar HDMI wat geen surround ondersteund?

En het is trouwens een toslink kabel, zonder ‘h’ (heeft voor zover ik weet ook niks met Toshiba te maken):)

Bijdrager
    R13N

link
    Hier staat dat de adapter digitaal geluid ondersteunt

Bijdrager
    R13N

Het is opgelost. De TV bleek standaard PCM 2.0 audio te ondersteunen. Door de MBP in te stellen op ingebouwde audiouitvoer en alleen Plex op DTS AC3 via HDMI kon ik in het menu van de TV de instelling van PCM audio uitvoer veranderen naar Dolby Digital. Alles werkt. Toch bedankt!

Bijdrager
    Nikita

Mooi:)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.