12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    BlackMAC

Surfspot Adobesoftware voor ZZPer?

Heb via marktplaat CS5 gekocht met licentie vlgs verkoper.
    Alleen bij ontvangst schijnt het software te zijn van Surfspot, dus voor studenten, maar wel origineel en met licentie.
    Hoewel alles er op en eraan zit, vraag ik mij af of je dit mag gebruiken als ZZper, aangezien het hier om een onderwijslicentie gaat.
    Zijn er meerdere hier dit dit ook gewoon gebruiken voor hun werk?
    Let me know…

Bijdrager
    Racketeers

and the user may not transfer or resell ownership of the Adobe Student and Teacher Edition license.

via:

http://www.adobe.com/sea/special/education/students/studentteacheredition/faq.html

Bijdrager
    Ir.Bob

Nog een belangrijke in de licentieovereenkomst:

Het gebruik van de Software zal nimmer commercieel van aard zijn.

Bijdrager
    BlackMAC

hhmm, tis allemaal wel verwarrend, als ik dit weer lees:
    lees dit

Daar wordt duidelijk door Adobe gezegd:

3. Todd_Kopriva, Oct 26, 2011 3:59 PM in reply to Worey Report
    Can I use my Adobe Student and Teacher Edition software for commercial use?
    Yes. You may purchase a Student and Teacher Edition for personal as well as commercial use.

Dan ga ik er vanuit dat dit correct is..

Bijdrager
    computer space

Wat heb je er voor betaald? Nieuw is een surfspot suite namelijk 27 euro of zo.

Neem gewoon lekker een abo per maand. Kun je 1op1 de kosten bij de klant op de factuur gooien.

Bijdrager
    BlackMAC

Ik mag het eerst testen, of het allemaal werkt met de serienr, voordat ik betaal.
    Is een kwestie van vertrouwen..
    Ik twijfel nu terugsturen of gebruiken, voor zo’n prijs vind ik geen (legale) CS5 meer..
    Zijn vraagprijs is € 250,-, mijn bod is € 175,-

Bijdrager
    Ir.Bob

Er zijn ook op Surfspot verschillende licenties. En Site-License in rond de €30, maar een educational license is rond de €250. Proberen gaat je weinig opleveren, want de software gaat gewoon werken. De vraag is alleen of wat je doet legaal is of niet. Dat gaat een test je niet uitwijzen.

Bijdrager
    iep
    Racketeers op 14 september 2012

and the user may not transfer or resell ownership of the Adobe Student and Teacher Edition license.

via:
    http://www.adobe.com/sea/special/education/students/studentteacheredition/faq.html
    Dat stukje is niet rechtsgeldig binnen de EU. Het Europees Hof heeft dit in een uitspraak in juli dit jaar verworpen.

Het enige wat in dit geval op gaat is waar je deze licentie precies voor mag gebruiken en dat is voor studiegebruik. Commerciële zaken mag je er niet mee doen want dat staat Adobe niet toe. Die eis mogen ze stellen.

Bijdrager
    Pivni Pes

@iep,
    Goeie zaak, het is natuurlijk raar dat je een auto mag kopen en weer verkopen maar software weer niet.

Ik heb even naar die link gekeken die door de TS is geplaatst naar het forum van Adobe.
    Als ik het goed begrijpt is Todd_Kopriva werkzaam bij Adobe, en die schrijft dat je een studente licentie wel mag gebruiken voor commerciële doelen CQ professioneel gebruik.
    Dit is opzicht best wel vreemd en ik ben best nieuwsgierig hoe dit in elkaar steekt.
    Het enige wat ik kan bedenken dat iemand student is, en het programma commercieel gebruikt.
    Is de betreffende persoon klaar met zijn of haar studie, dan moet die persoon een normale versie kopen.
    Onduidelijkheid allemaal op deze manier.

Bijdrager
    computer space

Blijft raar om een studentenlicentie die pak m beet 30 euro kost voor 175 over te nemen.
    Niet doen. Neem een abo!

Bijdrager
    jesper211232

ik verkoop hem voor 120 XD

Bijdrager
    BlackMAC

Ik heb het uiteindelijk terug gestuurd naar de verkoper.
    Aangezien het antwoord in het midden blijft, wil ik gewoon als ZZP-er geen risico lopen met een onderwijslicentie.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.