3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Wolf

Supervideo CD met menu maken?

Een klant kon de DVD die ik had gemaakt niet afspelen op haar kantoorPC omdat er geen DVD-software op zat. (of omdat er geen DVD-speler was ingebouwd) Ik heb dit al eerder meegemaakt, met name bij overheidsinstanties waar ze uit (een soort?) principe geen DVD-software installeren op de PC’s.
    Wil nu een SupervideoCD voor haar maken in Toast Titanium. Toast heeft een aantal template-menu’s maar ik vroeg me af of je die templates niet kunt bewerken danwel vervangen door een eigen menu.

(Update: branden met een template is net mislukt, foutmelding met ‘mismatch’?) Ik sleepte een referentieclip van 1.16 gig in Toast en hij ging aan de slag- geen succes dus. Ben nu een .mov aan het exporteren vanuit FCP en kijken wat daar mee gebeurt in Toast. Iemand een betere workflow?

Andere idee├źn om dit aan te pakken?

Bedankt,

Wolf

Bijdrager
    Djmichel

Beste Wolf,

Ik heb je post gelezen… Nou heb ik nog een vraag, was de dvd die je had gebuild als ‘video dvd’ of als een dvd met content erop in de vorm van een .mov Er even vanuit gaande dat er geen dvd-rom in die pc zit, dan kan je alleen maar een cd gebruiken. Deze heeft natuurlijk het volume van 700 mb. Je zal die 1.6 gig dus flink moeten verkleinen… Je kan een mov misschien wel als wmv exporteren met http://www.flip4mac.com Je kan deze file dan moeiteloos op een cdtje zetten en kan ze hem op een windows pc gewoon met algemene software draaien… Misschien dat dit je een idee geeft…

Succes ermee!!!!

Bijdrager
    Wolf

Bedankt voor je reactie. Ik had een video DVD gemaakt. De meeste kantoren (behalve die van de overheid- en dit kantoor dus) moeten toch gewoon een video DVD kunnen bekijken??!!

Toast ging gelijk met die 1.6 gig aan de slag dus ik nam aan dat ie ‘m automatisch zou comprimeren tot onder de 700 MB en was wel benieuwd naar de kwaliteit.

Een beetje stom van me was dat die supervcd natuurlijk ook alleen in een DVD-speler gelezen kan worden- had ik niet eens bij stilgestaan:roll: Ik gebruik dat format ook nooit…

Je hebt gelijk, ik moet gewoon een CD-rom maken, dan zit ik altijd goed. Heb net gezien dat je daar met Toast gewoon een foto als achtergrond kan kiezen. Windows Media Player speelt toch standaard avi’s af? Dan kan ik gewoon een avi exporteren uit FCP.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.