3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Simon Ruiterhuis

Supertraag na scannen met MacKeeper en Sophos

Mijn Macbook reageert na het scannen met MacKeeper en vervolgens Sophos Anti Virus ineens letterlijk 10x zo traag. Alsof ik op mijn overbelastte ouwe iBook zit, nee nog eerder terug in de tijd de ouwe computers op de Uni…

Na het gebruik van MacKeeper leek mijn Book nog op normale snelheid te gaan. Toen ik Sophos ook nog eens een virusscan wilde laten uitvoeren (om te controleren of MacKeeper echt alle virussen had gededecteerd) was het daarna met de snelheid gebeurd.

Heeft iemand een idee wat het is en wat ik hier aan kan doen?

Dank en groeten,

Simon

Bijdrager
    arri

heb je al gereboot?

als ie daarna nogsteeds zo traag is, even met Activity Monitor kijken wat er zoveel resources gebruikt.
    misschien is door die scan bv. spotlight getriggered om zn hele index opnieuw op te bouwen ofzo..(in welke geval je gewoon geduld moet hebben)

en in het vervolg vooral deregelijke software lekker links laten liggen. doet meer kwaad dan goed, en is niet nodig

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum.
    Er zijn echter zoveel topics over de software die jij hier benoemd te vinden op dit forum, dat ik je adviseer om de zoekfunctie te gebruiken.

Uit ervaring is namelijk gebleken dat zo’n topic wat jij net heb aangemaakt tot een chaotische wanorde leidt, met als enige conclusie dat het gesloten moet worden.
    Dus dat doe ik bij deze bij voorbaat.
    :wink:

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.