7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    marcoen

superduper werkt niet

Een probleem met het schedule van SuperDuper! Ik heb de betaalversie van SD en zou de backups dus automatisch moeten laten lopen, maar om de een of andere reden doet SD niets op de afgesproken tijdstippen. Herkenbaar? Oplosbaar?

Bijdrager
    Vesper

Geen idee maar kijk ook eens op de forums van superduper, daar zal je ook wel wat hulp vinden.
    http://www.shirt-pocket.com/forums/search.php?searchid=140972

Bijdrager
    Roeland

Voor alle zekerheid, uit de SuperDuper! handleiding (nadruk toegevoegd):

Usage tip
    SuperDuper! does not have to be running for a schedule backup to
    take place, but the user who scheduled it does have to be logged in,
    with their account in front (if Fast User Switching is active), and the
    screen must be unlocked
    .
    If your Macintosh is asleep when the time comes to run the backup,
    SuperDuper!’s scheduling won’t wake it up, so the backup won’t run.
    The way to handle this is to use the Energy Saver Preference Pane in
    System Preferences to schedule a wake (or “start up”) event for a
    minute before the backup is scheduled to run.

Als dit allemaal ok is: in de scheduler zou de regel voor die backup rood moeten zijn — selecteren en op de Show log… knop drukken brengt de betreffende log naar voren. Daar zou je moeten kunnen vinden wat er niet goed gaat.

Bijdrager
    marcoen

Is allemaal in orde. Computer gaat een minuut voor de backup uit de sluimerstand. Ook als ik een backup over een paar minuten laat plaatsvinden en blijf wachten, gebeurt er niks, zelfs niet met SD geopend. Er verschijnt ook niets in het Log, er is zelfs helemaal geen log. En welke regel moet rood worden..?

Bijdrager
    Mono1

En als je de back-up niet automatisch, maar “met de hand” laat maken door SuperDuper?

Bijdrager
    karllaurent

Bij mij doet SD het feilloos op 4 Macs.
    De backup HD’s moeten natuurlijk wel aan staan

Bijdrager
    JeePee

Neem even contact op met Dave Nanian (de maker van SuperDuper!), hij reageert heel snel en duikt erin tot het probleem is verholpen. Ik heb erg goede ervaringen met de support.

Bij mij doet de schedule het prima. Om aan te sluiten bij Mono1, zelf de backup starten, die je via de Schedule hebt ingesteld, werkt wel?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.