15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Portnull

SuperDuper van externe HDD naar interne SDD extreem langzaam

Het maken van een SuperDuper-kopie van mijn oude interne SDD naar een externe Thunderbolt-HDD ging met een snelheid van ca. 30MB/s en was in zo’n anderhalf uur voor elkaar. Maar terug van de Thunderbolt-HDD naar een nieuwe interne SDD is werkelijk om depressief van te worden: maximaal 2MB/s, maar meestal haalt hij dat niet eens. Dat zou betekenen dat ik zo’n 50 uur bezig ben om de data terug te kopiëren.

Ik geloof dat lezen van een (externe) HDD een stuk sneller is dan ernaar toe schrijven, toch? Wat zou dan de reden kunnen zijn dat het kopiëren zo ontzettend langzaam gaat?

Bijdrager
    mowat

Heb je de laatste update van Superduper geïnstalleerd? Ik werk al meer dan 10 jaar met het programma en zowel van interne HD naar externe HD , van SSD naar HD en vv , tussen externe HD’s , dat loopt allemaal vrij snel en dan spreek ik bij mij van een klein kwartier. De totale inhoud van mijn schijf is wel zo’n 150 à 160 GB totaal  , maar dus misschien heb jij wel gigantische hoeveelheden bestanden ?

Bijdrager
    TheBigZ

Iets meer details geven zou kunnen helpen.

Hoe groot is die SSD? Hoe vol zit die? EtreCheck report?

Bijdrager
    Portnull

EtreCheck vindt niets raars, maar Disk Utility geeft wel allerlei “invalid flags” meldingen bij de Thunderbolt-HDD, hoewel hij vervolgens wel doodleuk meldt: The volume /dev/rdisk3s1 appears to be OK.

Een opstart van Mac OS vanaf de Thunderbolt-HDD is werkelijk niet vooruit te branden, en is het opvallend dat, wanneer ik gewoon vanaf mijn interne SDD opstart en vervolgens de Thunderbolt-HDD aankoppel, het letterlijk enige minuten duurt voordat de schijf herkend en gemount wordt.