10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    eus18

SuperDuper kloon SSD schijf start langzaam op!!

Ik heb gisteren een kloon van mijn harde schijf gemaakt op een nieuwe SSD schijf met SuperDuper.

Vervolgens heb ik deze in mijn Macbook geplaatst en het werkt!!!

Wat wel opvalt is dat mijn Macbook er lang over doet om op te starten . Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe dit op te lossen?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 uur, 41 minuten geleden door Pete.Z. Reden: Verplaatst
    Bijdrager
    TheBigZ

De eerste keren moet er nog wat boekhoudacties (caches e.d.) uitgevoerd worden.

Kijk na een week nog eens.

Bijdrager
    eus18

Ga ik doen. Bedankt voor de info.

Bijdrager
    penseel

En start de ssd nog steeds langzaam op dan kan je hier nog een kloon van maken met;  https://bombich.com/nl

Bijdrager
    mowat

Heb je die kloon gemaakt van de schijf die op diezelfde macbook (of tenminste eenzelfde type) stond ?

Bijdrager
    eus18

Ja heb de oude harde schijf gekloond, vervolgens de gekloonde schijf in mijn Mac geplaatst !

Moderator
    Night

Heb je in systeemvoorkeuren → Opstartdisk de pointer al eens naar een andere disk gezet, herstart, en daarna weer naar je SSD gezet en nogmaals herstart? Het kan namelijk zijn dat je Mac nog naar je oude harddisk aan het zoeken is.

Wel even je gebruikerswachtwoord invullen om het ‘hangslotje’ te openen. 😉

Bijdrager
    eus18

Moet ik dan mijn oude hard disk eraan hangen?

Moderator
    Night

Dat kan, maar hoeft niet. Elke opstartbare disk is goed. Je moet er gewoon voor zorgen dat de interne SSD opnieuw (of juist) gedefinieerd wordt als primaire opstartdisk.

Bijdrager
    eus18

Bedankt voor de info Night. Heb het uitgevoerd zoals je beschreven hebt en het werkte.

Thx

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.