8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Mrwhoopie

[Opgelost] Muziek en fotobibliotheek verplaatsen van FAT32 naar HFS+ disk

Ik heb een late 2008 Macbook Pro en de cd-rom is verwijderd voor een 2,5″ HDD van 1TB,deze begin ik echter te horen en na mijn vorige fars heb ik geen zin om te wachten tot het te laat is, op deze disk staat dus enkel de muziek en foto’s etc.Ik wou van deze schijf een exacte copy maken zodat ik daarna gewoon de schijf swap en mijn iTunes bib niet gewijzigd word, echter via superduper kan ik deze schijf niet selecteren om te kopiëren,als ik gewoon alle files kopieer is het dan even goed?Of staan er ergens verborgen bestanden of zo?

Wat me ook opvalt is dat de persoon die de extra schijf geplaatst heeft deze als FAT32 geformatteerd heeften niet in MAC OSX journaled…als ik dit nog zou doen met de nieuwe schijf…dan is mijn iTunes bib corrupt zeker?

Moderator
    Night

Nee hoor, als het goed is niet. Je kan zonder problemen je hele muziek- en foto-bibliotheek kopiëren naar je nieuwe harddisk. Je nieuwe disk moet je gewoon HFS+ journaled formatteren en dan de hele zaak er opzetten. Data is in deze niet afhankelijk va de onderliggende disk-format.
    Zowel de muziek als de foto bibliotheek bevatten geen hidden bestanden dus een kopieer opdracht gaat zonder meer goed werken.

Let wel op dat – als je de nieuwe disk gaat gebruiken – je zowel iTunes als iPhoto/Foto’s met de optie-toets ingedrukt gehouden moet opstarten, waarna je de bibliotheek opnieuw kan selecteren. Die zijn per slot van rekening ‘Verplaatst’.

Bijdrager
    Brombeer

Als je een disk naar een ander bestandssysteem herformatteert, ben je de data erop kwijt.

Wat je kunt doen is de hele zwik (met ⌘ A) selecteren en naar een andere externe, lege en naar wens geformateerde schijf slepen.
    Daarna kun je interne schijf herformatteren en de data van de externe terugzetten. Vanaf dat moment zou een SuperDuperkopie moeten werken, lijkt me.
    Of de volle externe schijf inbouwen. In hoeverre een nieuwe hdd in een machine uit 2008 nog zinvol is, moet je zelf afwegen. Je kunt de schijf natuurlijk later in een andere machine hergebruiken.

Bijdrager
    Mrwhoopie

Oei het blijkt een early 2011 te zijn, als ik alle kopieer en de nieuwe HDD dezelfde naam geef is er eigenlijk toch niets verplaatst?
    iTunes is niet het grootste probleem, wat wel een probleem is is mijn Serato en Rekorbox bib, deze analyseren al mijn tracks en om de of andere reden als ik de bib exporteer is dat nooit met die analyse gegevens bijten beide programma’s hebben 48uur nodig gehad de vorige keer om alles te analyseren.
    Wat ik niet weet is of Finder alle mappen laat zien of niet, want bij windows heb je altijd nog verborgen mappen.

Bijdrager
    nnsa

Misschien beter om deze exercitie met Carbon Copy Cloner te doen, om uit te sluiten dat er ‘hidden’ files worden overgeslagen. Echter als het systeem er niet opstaat zal het wel werken na een kopie maken naar een nieuwe schijf.

Bijdrager
    Mrwhoopie

Wat bedoel je met “Echter als het systeem er niet opstaat zal het wel werken na een kopie maken naar een nieuwe schijf.”

Bijdrager
    nnsa

Ik ben er in mijn antwoord van uit gegaan dat er twee aparte schijven in de mac zitten. Eén met data en één met het systeem en wellicht de apps. Zit er maar één schijf in, dan moet er een speciale bootable kopie gemaakt worden met bijvoorbeeld Carbon Copy Cloner. De data-schijf kan je meestal wel kopiëren naar een nieuwe schijf.

Bijdrager
    Mrwhoopie

idd het zijn 2 schijven en het gaat over de data schijf.Thx voor de uitleg.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.