8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    mac-addict

Superdrive vervangen

Ik wil mijn superdrive vervangen omdat hij stuk is (het 1000 onderdeel wat ik moet vervangen van mijn macbook) het gaat hier om een MATSHITA DVD-R UJ-857 .

Hij leest soms wel cd-r’s en soms weer niet ik wordt er gek van ik wil gewoon een brander die de cd’s altijd leest, dvd’s leest hij ookal niet meer. Ik ga geen externe brander kopen want de macbook zelf is al zwaar genoeg in mijn tas.

Garantie is al een jaar verlopen dus dat is geen optie heeft er mischien iemand een tutorial hoe ik mijn superdrive kan vervangen i kheb inmiddels al wel een website gevonden die losse onderdelen verkoopt.

http://www.powerbookmedic.com/

Bijdrager
    Venco

hier vind je handleidingen van zo’n beetje alles. Je moet wel zelf nog even de goede machine kiezen, want dat wist ik natuurlijk niet.

Bijdrager
    mac-addict

ik ziet het woord superdrive niet der bij staan heeft het mischien ook een synoniem?

Bijdrager
    Moriarty

Optical Drive replacement:)

Bijdrager
    Venco

Klopt, en nogmaals, je moet wel even precies de goede machine kiezen, anders kan het wel eens gebeuren dan het onderdeel niet past, omdat ze bij een andere processor misschien het moederbord net anders hebben gemaakt.

Ik kan je ook aanraden om de handleiding uit te printen (mocht je wellicht via een andere machine de website bekijken), want dan kun je de schroefjes die je er stap voor stap uit haalt ook op het papier bij de betreffende stap neerleggen, dat scheelt een hoop gepuzzel. En zorg ook even dat je goed passende schroevendraaiers koopt, want die standaard horloge schroevendraaier setjes passen lang niet altijd. En je beschadigd meer dan dat je goed doet.

Succes ermee

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

De schijfeenheid vervangen is niet zo moeilijk, maar je moet wel goed opletten wat je doet, en vooral waar alle schroefjes vandaan komen (en dus ook weer terug moeten …). Als je een beetje voorzichtig bent een een paar goede horlogemakersschroevendraaiers hebt is het geen probleem om een MacBook open te maken en de optische schijf te verwisselen. Maar zo’n gids is wel aan te raden, anders vind je sommige schroeven nooit:)

Moderator
    unSOUND

Ik zie op die site anders helemaal geen Superdrives voor de MacBook (Pro) staan… En die van de PowerBook passen niet.

Bijdrager
    mac-addict

http://www.ifixit.com/MacBook-Parts/MacBook-8x-SuperDrive-New/IF185-040

Ik heb deze gevonden, ik neem aan dat deze wel geschikt is en eigenlijk heb ik nog een vraag is mijn oude superdrive wel een superdrive een geen combodrive ik weet dit eigenlijk nieteens ?

Weet 1 van jullie dat mischien ?

En wie heeft er ervaring met deze website wat zijn de verzend kosten en is deze site betrouwbaar en hoelang duurt het denk je voordat dat ik ‘m heb ?

(en heeft deze trouwens double-layer-ondersteuning? )

Want ik zie dat nergens staan ?

(pfff nevermind ik zie nu ineens dat geen producten naar nl versturen :x weet iemand een goed adres ? ).

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.