4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    RobMaas

Superdrive vervangen in Breda tegen betaling

Ik ben op zoek naar iemand (bedrijf) die een kapotte superdrive kan vervangen door een nieuwe superdrive in een MacPro 2009. Dit moet op locatie in Breda plaatsvinden. Als vervangen niet lukt/te moeilijk is dan kan er in de lege sleuf een nieuwe geïnstalleerd worden. Ken je iemand die dit kan doen dan hoor ik het graag van je!

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Topic aangepast i.v.m. huisregels.[/mod]

Bijdrager
    LighScan

In tegenstelling tot andere Mac-producten, is een Mac Pro heel gemakkelijk om dingen toe te voegen, te vervangen of te verwijderen (ram, hdd, …).
    Zo ook voor de SuperDrive.

Quote van bron
    For some reason they do not have the picture of a MacPro. AnyWay: The drive is easy to put in. When you get your IDE optical 5.25 drive, you will take the drive door off the drive. Then you shutdown and open your MacPro side door. Make sure the door lock on the back is fully up. Pull the optical bay try outwards. It should slide right out. You can tilt it to remove the cables on the top drive and then pull it the rest of the way out. Install the lower drive you prepared and fasten in with the screws mounted on the drive mount. If none use the screws that came with drive. Place the drive tray back near the opening and attach the cables, including power. Slide the tray back in until it seats. Put the side panel back on and lock the latch in back. Boot up. There will be a new item on your menu bar to the left that you can use to eject the top and bottom tray.

Hier kan je een handleiding van Apple lezen met afbeeldingen.

Het enige dat je moet kopen, is een nieuwe SuperDrive: link (voor het 2009-2010 model)

Bijdrager
    Mr Macintosh

Je kunt volgens mij ook een ‘gewone’ Sony drive erin zetten, goedkoper en sneller: link. Maar inderdaad, gewoon zelf doen, kan niet fout gaan.

Bijdrager
    LighScan

Klopt, alleen geven die “officieel” geen ondersteuning voor Mac.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.