12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Hugo

Superdrive vervangen iMac G4 1.25Ghz

Hallo,

Een kennis van mij heeft een iMac G4 1.25Ghz maar daarvan is de superdrive hoogst waarschijnlijk kapot.
    Hij leest alleen nog maar DVD’s maar geen CD’s. De iMac is uit de garantie en nu vroeg hij zich af of hij de superdrive zelf kon vervangen met een bepaald merk/type DVD brander uit de pc wereld.

Ik heb wel ergens gelezen dat de superdrive wat korter is dan een normale 5,25″ bay DVD+-RW drives.

Wie o wie kan mij helpen?

Bijdrager
    mulderd

D’r is maar een site die je echt helpt:

http://www.xlr8yourmac.com/

Met foto’s erbij zodat je elke technocraat het zelf ook kan.

Bijdrager
    Hugo

Ik heb dit artikel gelezen, alleen is het behoorlijk gedateerd (mei 2003)

Zijn er mensen die recentelijk met deze kwestie te maken hebben gehad en recente drive weten die kort genoeg is, en is om te flashen voor superdrive gebruik?
    Want in dit artikel hebben ze het nog over de Pioneer 105:wink:

Bijdrager
    CyCo_CyBorG

ik heb exact hetzelfde probleem, al 2 keer
    gelukkig nog steeds binnen garantie
    de 2e keer is nog aan de gang, omdat ik nu 2e zit examens heb en geen zin heb om mijn mac’je een week te missen terwijl ik hier thuis opgesloten zit

(exact hetzelfde probleem, maar met combo drive: lees opeens geen cd’s meer, enkel dvd’s)

edit: ik heb wel een PB, dus da vervangen is nog lastiger dan bij een iMac, ik zou da nooit zelf doen, want als ik het verknal, kost het mij een nieuwe PB van + € 2.000 :cry:

Bijdrager
    pluche

mischien is het handiger om die foute superdrive te laten zitten en een externe firewire brander te kopen – bijv Pioneer die ook als “superdrive” herkend wordt

Bijdrager
    Hugo

Het ging hem eigenlijk om de prijs :innocent:
    Want zo’n firewire brander extern zal wel meer kosten dan een nieuwe superdrive door Apple laten monteren

Bijdrager
    lsmisch

Vorige maand een Lacie external cd brander gekocht bij deze store.
    Geleverd aan huis kwam het op 125€ en het is nog een zeer snel en mooi ding ook.
    En vooral plug &play dus in itunes, toast enz.

Bijdrager
    Hugo

de LaCie DVD branders beginnen rond de 150 excl. btw, dat is nog altijd het 3 voudige van een pc DVD brander:)

Wat zal Apple zo ongeveer rekenen voor zo’n superdrive reparatie? Dus het plaatsen van een nieuwe superdrive en een uur arbeid.

Bijdrager
    koen76

Hoi,

het is wel te doen, een nieuwe superdrive steken. Koop je een nieuwe Pioneer A106 en je bent vertrokken.

Het enige grote probleem is de iMac zelf. Je zal de bodemplaat moeten losmaken en daar zal je thermische pasta tegenkomen. Als je alles vervangen hebt, moet je opnieuw thermische pasta aanbrengen op de bodemplaat….Nu weet ik niet waar je die pasta kan kopen, maar persoonlijk lijkt me dat het moeilijkste van de hele operatie…. De rest wijst zichzelf wel uit (tenminste als je al een beetje handig bent)

Koen

Bijdrager
    hans dorsman

Zie ook deze en deze links.
    Het kan dus.

Hans

Bijdrager
    lsmisch
    ”koen76″

Als je alles vervangen hebt, moet je opnieuw thermische pasta aanbrengen op de bodemplaat….Nu weet ik niet waar je die pasta kan kopen, maar persoonlijk lijkt me dat het moeilijkste van de hele operatie….

Die is te koop in winkels van elektronica onderdelen,wij gebruiken die ook op men werk.

Bijdrager
    Hugo

Koel pasta heb ik gewoon in huis:)

De iMac gebruikt dus ook zijn zware bodemplaat als koellichaam, dat wist ik nog niet:)
    Ik zal de links eens gaan bekijken, bedankt alvast voor de reacties.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.