8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Mozfather

SuperDrive Update

Omdat mijn macbook pro een raar geluidje maakt bij het opstarten heeft men mij verteld dat ik een SuperDrive update moet doen. Bij het downloaden ervan kwam er een melding dat “deze computer deze update niet nodig heeft”. Bij wat verder opzoekwerk kwam ik te weten dat ik een EFI update 1.8 moest doen. Maar bij het downloaden er van kreeg ik ook de melding dat “deze computer deze update niet nodig heeft”…

Kan iemand mij helpen om van dat geluidje af te raken?

Dankuu

Bijdrager
    Chorro

Bij mijn weten maakt ie altijd geluid bij het opstarten, dus is gewoon normaal.

Tenzij het een ander geluid is dan ik bedoel, dan is het handig om even langs te gaan bij een APR.

Bijdrager
    Mozfather

Maar waarom zou er dan zo’n SuperDrive Update bestaan?

Bijdrager
    Chorro

Om problemen te verhelpen, maar dit geluid is (voor zo ver we hetzelfde geluid bedoelen) geen probleem.

Als ik mij niet vergis is het een deel van de systeemcheck die je Mac doet bij het opstarten en controleert hij of er een disc in zit.

Bijdrager
    Mozfather

Opzicht inderdaad geen probleem, maar het zou toffer zijn moest het geen geluidje maken. Een vriend van mij heeft zelfde macbook en bij hem maakt het zo geen geluid.

Bijdrager
    Chorro

Is die Macbook van die vriend een nieuwere?

Ik heb zelf een Macbook Pro van eind 2009 en een excollega van me heeft er 1tje van mid 2010, die van hem maakt ook een heel ander, veel zachter geluid dan die van mij. Dus waarschijnlijk hebben de nieuwere een andere drive.

Bijdrager
    Mozfather

De mijne is 2 jaar, die van hem 1 jaar. Dus daar kan idd andere drive in zitten

Bijdrager
    Hansi2124

Bij de wat oudere notebooks van Apple hoor je inderdaad even de drive. Niets bijzonders, heel normaal.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.