13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager

SuperDrive uit MBP laten.

Hoi,

Misschien een beetje een vreemde vraag, maar kan ik gewoon de SuperDrive uit mijn MBP laten?
    Ik heb er nu SSD ingezet, en ben niet van plan om de SuperDrive te gebruiken. Ik hoef geen OptiBay te hebben (Wellicht iets voor in de toekomst), maar aangezien de SuperDrive toch nutteloos is en het weer een beetje gewicht bespaart, zit ik het te overwegen.

Alvast bedankt.

Moderator
    unSOUND

Natuurlijk kan dat. Je hebt alleen onder Snow Leiopard en eerder het “probleem” dat DVD player dan niet opstart omdat die geen DVD speler ziet… Maar verder niks.

Bijdrager

Het gaat om een MBP 15” late 2011, met Lion, dus dat probleem zou ik niet meer hebben!
    Bedankt!

Bijdrager
    wmaat

Je kan nog overwegen om er nog een SSD voor in de plek te leggen….
    Raar eigenlijk dat ze nog steeds met DVD drive geleverd worden…

Bijdrager

Ja dat zou inderdaad nog kunnen.
    Ik was eigenlijk al een MBA gewend, en heb de Drive nooit gemist. Dus ik weet zeker dat ik hem nu ook nooit ga gebruiken.

Bijdrager
    SunKeeper
    wmaat op 24 januari 2012

Het klinkt alsof je er pas net achter komt.:grin:

Bijdrager
    MacBeer2

Hou er wel mee dat je geen garantie meer hebt op de machine met die aanpassing. Misschien handig om dit te doen wanneer de garantie is afgelopen?

Moderator
    unSOUND

Dat is niet waar hoor, je mag hem open maken. Pas als ze hard kunnen maken dat door jouw gesleutel het eventuele defect is veroorzaakt, mogen ze de garantie ongeldig verklaren.

Bijdrager
    Marius1976
    wmaat op 24 januari 2012

Je kan nog overwegen om er nog een SSD voor in de plek te leggen….

Hoezo is dat raar? Ik gebruik die DVD Drive bijna dagelijks. Het was voor mij bijna de hoofdreden om geen MBA te kopen. Ideaal voor films, en even snel een CDtje branden.

Bijdrager
    MacBeer2
    unSOUND op 24 januari 2012

Dat is niet waar hoor, je mag hem open maken. Pas als ze hard kunnen maken dat door jouw gesleutel het eventuele defect is veroorzaakt, mogen ze de garantie ongeldig verklaren.

In dit geval niet unSOUND, door het plaatsen van een niet Apple-part (muv RAM en HD) vervalt je garantie, ook al heeft deze aanpassing niets met het defect te maken.

Bijdrager
    SunKeeper

Plaatsen?

Er wordt wel wat weggehaald, maar niets geplaatst voor zover ik hier zie. Wel ontopic aub, anders wordt het verwarrend.

Bijdrager
    MacBeer2

Daarvoor geldt hetzelfde. Is idd beetje oftopic maar ik wil je waarschuwen dat je hiermee problemen mee zou kunnen krijgen. Service van de zaak:)

Moderator
    unSOUND

Als je service van de zaak gaf deed je er juist NIET moeilijk over.:wink:

Overigens is mijn MBP ook gewoon gemaakt terwijl de Superdrive eruit lag… De regels zijn namelijk altijd zo geweest dat je hem open mocht maken en dingen mocht vervangen, maar dat als de moneteur bij een latere reparatie vermoed dat het defect is ontstaan door het klussen, je geen garantie hebt. Maar als ik een andere schijf plaats, en aan de andere kant van de machine kapt maanden later een Ethernet-poort er mee, mag dat geen reden zijn om de garantie te weigeren…

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.