5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    de-eskimo

Superdrive MPB 15″ SR stuk

Ik heb een MPB 15″ 2.4 SR. Sinds een tijdje wil hij geen CD’s meer branden. Als ik ‘m dan op lagere brandsnelheid zette werkte het wel sporadisch. Ik heb een tijdje geen CD’s meer gebrand en nu wilde ik Snow Leopard installeren maar hij pakte de DVD niet. De Leopard DVD pakt hij ook niet meer dus ik kan geen hardware test draaien. Originele CD’s leest hij ook niet meer.

Het lijkt er dus op dat m’n drive stuk is. Ik heb al redelijk wat gezocht naar een nieuwe drive maar heb er nog geen gevonden waarvan ik zeker weet dat hij past.

M’n vragen zijn dus: is er een optie waardoor ik kan checken wat er mis is? En zo nee: weet iemand welke drive ik moet hebben dan zet ik er een nieuwe in.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    sypie

Aan de snelheid te zien is het geen oude machine en kun je dus heel simpel naar je reseller gaan en melden dat ook de DVD speler langer mee mag gaan dan een jaar. Apple levert heel beroerde DVD spelers in haar apparaten. Even op je strepen staan voordat je overgaat je portemonnee te trekken. (houdt het wel netjes..)

Bijdrager
    bedhead

Kijk eens onder “Deze Mac” Of je iets merkt aan de hardware? In het slechtste geval wordt het een externe drive he.

Bijdrager
    i93Jeffrey

Als je geen garantie meer hebt en je gebruikt je SuperDrive (bijna) nooit.
    Kan je het best een externe drive doen, is veel goedkoper.

Bijdrager
    Sunneh

Het lijkt een veel voorkomend probleem te zijn. Mijn MBP 2.33 GHZ versie (2.5 jaar oud) heeft hier ook last van. Dankzij AppleCare vervangen net als mijn logicboard wat niet correct werkte. (Scheelt mij een reparatie van +800 euro)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.