6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    mrdavidoff

*Super*Drive Matshita R UJ 85J Vervangen

hallo, weet iemand een goede vervanger voor deze bagger dvd?
    Zit in mijn intel imac 2.16

Moderator
    unSOUND

De Pioneer K06 zou moeten werken, maar die is bijna nergens meer leverbaar. Je hebt ook nog een model van OWC:

http://eshop.macsales.com/shop/optical-drives/superdrives/Apple_iMac_Intel

De info verderop heeft het over de iMac G5, maar dat klopt gewoon, die hebben dezelfde branders aan boord, dus dat past gewoon. Ter info, je moet zoeken naar een slot-loading brander ( dus geen tray-loading ) model met IDE / PATA aansluiting.

Bijdrager
    mrdavidoff

het punt is dat ik windows7 op de harde schijf wil zetten middels bootcamp,(games) maar dat ie niet wil opstarten van externe schijf…….
    of weet iemand dit probleem te omzeilen……

Bijdrager
    puchelaar

Ik snap niet helemaal wat je met je laatste reactie wilt zeggen, maar je kunt ook een externe usbbrander overwegen. Of, als het maar voor één keer is, kijken of je zo’n brander van iemand kan lenen.

Ik had zelf een paar jaar terug problemen met een MBP, heb toen een Samsung gekocht, en die heeft daarna ook goede diensten bewezen op een Powerbook en op de MBAir van m’n vriendin.

Je kan de officiele ‘MacBook Air SuperDrive’ van Apple kopen, of een niet-Apple variant van een ander merk (hier een linkje naar een webwinkel waar ik zelf niet zoveel mee heb, maar die wel een groot aanbod online heeft staan).

Enige puntje waar ik dan wel op zou letten; dat-ie genoeg heeft aan één usb aansluiting voor zowel data als voeding. Dan hoef je niet te klooien met een externe voeding of een tweede usb aansluiting (want die kan op een MBA nog wel eens lastig worden).

Bijdrager
    mrdavidoff

ik heb een externe usb brander die het goed doet……alleen opstarten met een W7 schijf doet ie niet…..
    vandaar mijn laatste reaktie…..alles kan in installeren op de mac……
    ik heb ook Refit op de mac……
    als ik dus via bootcamp windows 7 wil installeren krijg ik het beruchte ?

Bijdrager
    mrdavidoff

weet iemand of de uj845 c te vervangen is door de ruj85j?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.