6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Quartier

Superdrive MacBook unibody werkt niet meer

Hallo iedereen,

ik heb sinds enige tijd problemen met mijn superdrive. namelijk volgend type:

MATSHITA DVD-R UJ-898:

Firmware-revisie: HA07
    Verbindingstype: ATAPI

omschrijving probleem:

*Hij accepteert geen enkele cd/dvd, het lijkt alsof er een ‘armpje’ uitsteekt dat ik er een dvd insteekt, ik krijg er dus zelfs geen dvd/cd ingestoken.
    De superdrive is wel degelijk leeg.
    *Superdrive maakt ook drie keer een “hard” geluid bij het opstarten.

Ik heb reeds geprobeerd de uitwerptoets een tijdje in te drukken, ook tijdens het opstarten…
    Ik kan me niet meer herinneren dat het probleem ontstaan is na een software update…

Graag had ik geweten of jullie hier misschien een oplossing voor weten,
    of indien nodig mij een alternatief kunnen voorstellen: bijvoorbeeld kan ik een andere dvd schrijver kopen (die goedkoper is dan de 300€ die apple vraagt)

Bijdrager
    BG

je bent niet de enige / eerste. Die van mij is ook kapot en vrijwel iedereen die ik ken met een unibody 15″ MBP heeft na 1,5 jaar een kapotte drive. Veel 13 inchers ook trouwens, maar die lijken het gemiddeld iets langer uit te houden.

Ik gebruik mijn oude Powerbook nu als wireless disc drive. Net zoals je met een MB Air kunt doen. Op google kun je vinden hoe je dit kunt activeren op een MBP het heet air disc of wireless disc oid. Dus als je nog een andere mac of pc hebt zou ik geen nieuwe drive kopen..

Bijdrager
    Quartier

Misschien onbelangrijk, maar het gaat over een

MacBook 6.1 unibody, 13 inch, Wit, 2,26ghz

Ik heb nog enkele pc’s ter beschikking, zal eens zien of ik het daar op kan geregeld krijgen.

Iemand een idee welk een goede en tegelijk niet te dure vervanging kan zijn?
    Want een interne brander prefereer ik nog steeds, als dit voor minder dan 100 euro gemaakt kan zijn, zie ik dat nog wel zitten.

Ik heb zelf HDD en ram geheugen reeds vervangen, ik vermoed dat ik met een ifixit guide de superdrive dan ook wel kan vervangen?!

alvast bedankt

Bijdrager
    Lifelogger

Toevallig, net mijn Macbook Pro een week terug na een DVD drive reparatie. Machine was net twee jaar oud en de drive slikte geen lege DVD recordable’s meer. :-s Spuugde ze gewoon uit. Gelukkig heb ik AppleCare en is de DVD drive zonder enig probleem vervangen. Klinkt dus wel bekend!

Bijdrager
    Quartier

Iemand een idee, welk type dvd drive ik moet kopen die past in mijn MacBook?

alvast bedankt

Bijdrager
    Matanza
    Quartier op 09 augustus 2011

Iemand een idee, welk type dvd drive ik moet kopen die past in mijn MacBook?

alvast bedankt

Switch.be , begin er aub niet zelf aan. loopt 9 kansen van de 10 slecht af.

De Superdrive van mijn MacBook doet het trouwens nog steeds perfect. Dit na meer als 3 jaar.

Mvg,

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.