9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Steph

Superdrive maakt slepend geluid

Ik deed vanmiddag een cd in m’n superdrive van me MBP en op het eerste gezicht niets aan de hand. Maar even later begint hij lawaai te maken. Het klinkt alsof de cd tegen de boven- of onderkant van de drive komt. Zo’n slepend geluid.

De laptop staat gewoon recht. Het kan dus niet zijn dat de cd door de stand van de laptop gekanteld is.

Hebben jullie misschien enig idee wat je hier aan kan doen… of is dit iets om even naar een apple reseller te gaan ?

bvd.
    Steph Mulder

Bijdrager
    1984

Komt mij bekend voor, wat bij mij werkt is de CD/DVD eruit halen en opnieuw plaatsen.:|

Bijdrager
    Steph
    ”1984″

Komt mij bekend voor, wat bij mij werkt is de CD/DVD eruit halen en opnieuw plaatsen.:|

Dat had ik al meerdere malen geprobeerd. Maar het probleem blijft zich voor doen.

Bijdrager
    1984

Persoonlijk ben ik ook meer een fan van een lade (nooit last mee gehad) met een sleuf inderdaad regelmatig het probleem wat jij beschrijft, wat ik ook doe als het niet gelijk lukt is een dunne cd plaatsen, daarna de probleem dvd erin.

([size=9:6cdb0b56e7]zit even te kijken naar wat schijfjes die hier liggen…De LaCie DVD zorgt bij mij voor dat probleem [/size:6cdb0b56e7])

Bijdrager
    Piels

Heb je al andere CD’s geprobeerd? Als het zich voor blijft doen, zou ik inderdaad even langs een ASP gaan.
    Trouwens, er zit toch geen verschil in diktes van CD’s en DVD’s?

Bijdrager
    bartje

Als er al een sticker op zit kan die al gaan ‘slepen’

Bijdrager
    Steph

Zit idd een sticker op de CD. Ik ga even opzoek naar een andere dvd/cd.

Warempel, heb ligt idd aan de sticker op de CD. Wist niet dat dit zo’n verschil kan maken.

Dank u allen:)

Bijdrager
    bartje

een sticker kan een cd/dvd ook makkelijk uit balans brengen.

Bijdrager
    1984

MacBook Pro, MacBook, PowerBook G4, iBook G4: problemen oplossen met de sleuf-disc drive klik

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.