19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Sad

Superdrive in G5 plaatsen

Ik wil graag mijn combodrive in mijn G5 (zie signature) vervangen door een SuperDrive. Uiteraard wil ik alles kunnen +R -R ±R en alle andere mogelijke zooi wil ik kunnen branden:D .

Waar moet ik op letten? Kan elk merk drive er gewoon in gezet worden? Kan ik een drive bij de PC boer halen of heeft de G5 een speciale drive nodig?

Bijdrager
    Bob Ross

Apple gebruikt veelal Sony en Pioneer geloof ik als Superdrive, maar Toast kan vrijwel alle branders aan. Mijn Pioneer A06 in mijn G4 iMac is soms wel eens wat kieskeurig wat betreft el-cheapo DVD’s, maar dat is tevens (wat mij betreft) preventie voor het kopen van die troep.
    TDK, Philips DVD’s etc. gaan prima, en alle ook no-name cd-r’s gaat goed.

Bijdrager
    addyboy
    ”colpolyp”

Ik wil graag mijn combodrive in mijn G5 (zie signature) vervangen door een SuperDrive. Uiteraard wil ik alles kunnen +R -R ±R en alle andere mogelijke zooi wil ik kunnen branden:D .

Waar moet ik op letten? Kan elk merk drive er gewoon in gezet worden? Kan ik een drive bij de PC boer halen of heeft de G5 een speciale drive nodig?

als ik jou was zou ik gewoon een externe aansluiten.. dan heb je 2 lezers.. en kan je direct van cd naar cd kopieren enzo.. ach ja.. het is maar wat je zelf wilt.. (jammer dat de G5 geen 2 CD bays aankan..)

Bijdrager
    Yosemite

De Pioneer DVR-108 is de ideale vervanger van je Combo Drive.

Bijdrager
    jeroenimo

Ga inderdaad voor de pioneer drive!
    Een vriend van me heeft em in zijn dual g4 gezet en toen ie van 10.2.8 naar 10.3 upgade werd ie herkend als superdrive! dus……

Bijdrager
    dada1958

Ik kan me nog de tijden herinneren dat de garantie verviel als je dat soort klusjes zelf deed, weet niet hoe dat nu zit…

Bijdrager
    buurman

In de database van xlr8yourmac kun je kijken hoe de verschillende loopwerken bij andere mac-gebruikers functioneren. http://forums.xlr8yourmac.com/drivedb/search.drivedb.lasso

Bijdrager
    sarasin

ik zou voor een plextor gaan deze ga ik namelijk ook in een G4 zetten. de PX 712A (119,95 bij dynabyte) werkt goed met de mac samen! en is beter dan Pioneer & sony.

Bijdrager
    Yosemite

Hoezo zou een Plextor beter zijn dan een Pioneer? Als je ze naast elkaar zet dan vindt ik de Pioneer toch echt een betere keuze.

[code:1:2e3b22e316]
    Write Speed Pioneer DVR-108 Plextor PX-712A
    DVD-R 16x 8x
    DVD+R 16x 12x
    DVD+R Double Layer 4x –
    DVD-RW 4x 4x
    DVD+RW 4x 4x
    CD-R 32x 48x
    CD-RW 24x 24x

Read Speed
    DVD-ROM 16x 16x
    CD-ROM 40x 48x
    [/code:1:2e3b22e316]

Bijdrager
    sarasin

dat is idd wel een goede vergelijking die je daar stelt maar pioneer heeft last van veel uitval zoals de Macwelt ook opmerkt en ikzelf heb ondervonden, pioneer is gewoon niet echt betrouwbaar je hoort vaak klachten dat ie cd’s / dvd’s niet meer leest, omdat de lens “kapot” is.. nou het is dat ik applecar had anders had ik nu al 2 pioneers kunnen dokken bij wijze van spreke dus vandaar plextor en omdat ie zeer goed in de macwelt scoorde! en de pioneer niet…

Bijdrager
    TRML

Er zijn helemaal geen G5’s uitgeleverd met Combodrive, je hebt dus al een superdrive in je G5. Tenzij je je vergist en je een G4 hebt.

Moderator
    unSOUND

Er zijn wel degelijk G5’s geleverd met een combodrive, je kunt in de online store kiezen om de Superdrive te vervangen voor een combodrive. Tevens leveren sommige dealers ook G5’s met een combodrive.

Colpolyp: in een ander topic heb ik het ook aangekaart, maar de Pioneer 108 ( dual layer ) brander, staat nu bij http://www.opus.nl voor € 95,40 incl. btw… en ook in het zwart, wel zo netjes in een G5.

Linkje naar de zwarte:
    http://www.opus.nl/produkten_detail.asp?pdid=5070

Linkje naar de beige:
    http://www.opus.nl/produkten_detail.asp?pdid=5069

Bijdrager
    Sad

Okee cool dus de Pioneer 107 of 108, hoewel er dus soms problemen mee zijn, is een aardige keus? Ik zie dat de 108 ook dual layer aankan!

Ik las wel op XLR8yourmac dat de 108 misschien eerst een flash ROM update nodig heeft alvorens hij uit de Finder en iTunes kan branden.

@TRML
    : ‘k heb echt een combodrive:

Manufacturer: HL-DT-ST
    Model: HL-DT-ST RW/DVD GCC-4480B
    Revision: 1.03
    Serial Number:
    Drive Type: CD-RW/DVD-ROM
    Disc Burning: Apple Supported/Shipped

Moderator
    unSOUND
    ”colpolyp”

Okee cool dus de Pioneer 107 of 108, hoewel er dus soms problemen mee zijn, is een aardige keus? Ik zie dat de 108 ook dual layer aankan!

Voornamelijk de 103 en de 104 deden wel eens moelijk. De 104 in mijn iMac gaf na 20 DVD’s de geest, kan nu nog enkel op 1 speed branden…

Daarentegen met mijn 106 nog geen problemen gehad, hij lust allen merken en types DVD±R, en ook nog geen enkel misbaksel gehad. De 107 is wel wat kieskeuriger met zijn media, dus daar zal je desnoods eerst mee moeten experimenteren… dus ik zou in dat geval voor de 108 gaan…

( en als je het HEEL goedkoop wil doen: dan koop ik de 108,
    koop jij mijn 106 over voor een macosx-prijsje… )

:D

Bijdrager
    TRML

Ja, je hebt gelijk. Ik was even vergeten dat er ook nog zoiets is als een AppleStore waar je je mac kan samenstellen. Ik was in de oorlog met standaard G5’s die worden allemaal uitgeleverd met superdrive, maar er zijn ook mensen die dat niet willen om een of andere reden.

Bijdrager
    Sad

@unsound: dank voor je aanbod, maar ik ga voor een nieuwe!

Moderator
    unSOUND

Je hebt groot gelijk !

[size=9:6480512b26]Ik kon het toch proberen…?[/size:6480512b26]

:D

Bijdrager
    Sad
    ”Yosemite”

Zo het heeft ff geduurd maar ik ben nu voor de dvr-108 gegaan, je kan de “bezel” (het frontje) eraf halen zodat ie niet tegen de kast van de G5 aan loopt, en met behulp van PatchBurn wordt hij ook door de iApps herkend en ondersteund.

Zwarte versie, bij de MyCom gehaald, €85.

Bijdrager
    sarasin
    ”colpolyp”
    ”Yosemite”

Zo het heeft ff geduurd maar ik ben nu voor de dvr-108 gegaan, je kan de “bezel” (het frontje) eraf halen zodat ie niet tegen de kast van de G5 aan loopt, en met behulp van PatchBurn wordt hij ook door de iApps herkend en ondersteund.

Zwarte versie, bij de MyCom gehaald, €85.

Pracht werk!

[size=7:70f3c5166d]* ben trots op je [/size:70f3c5166d]:evil:

veel brandplezier ermee!

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.