11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    janjettee

Superdrive

L.s.,
    Ik heb een Powermac G5 zonder superdrive. Is dit voor een handige doehetzelver in te bouwen?
    En wat kost dat ongeveer?
    groet Jan

Bijdrager
    computer space

Jazeker, 35 euro of zo. Gewoon een nieuwe nec/pioneer oid halen bij de pcdump op de hoek.
    Indien het niet meteen werkt in de iApps, kun je met patchburn een driver aanmaken.

Bijdrager
    JJmac

Pioneer werkt samen met de iApps.

Bijdrager
    Len

NEC ook. De ND2500a werkte perfect hier, heb hem nu vervangen door een mooie ND4571a.

De ND2500a was volgens Systeemprofiel volledig ondersteund (Tiger), de ND4571a niet, maar toch werkt deze perfect:

ND4571a:

Firmware Revision: 1-01
    Interconnect: ATAPI
    Burn Support: Yes (Unsupported)
    Profile Path: /Library/DiscRecording/DeviceProfiles/PatchBurn-_necdvd_rwnd4571a.drprofile
    Cache: 2048 KB
    Reads DVD: Yes
    CD-Write: -R, -RW
    DVD-Write: -R, -RAM, -RW, +R, +RW, +R DL
    Burn Underrun Protection CD: Yes
    Burn Underrun Protection DVD: Yes
    Write Strategies: CD-TAO, CD-SAO, CD-Raw, DVD-DAO
    Media: No

Kostte me 35 piek inclusief BTW. Hij kan DVDs tot 16x branden en brandt ook dubbellaags DVDs.

Bijdrager
    JJmac

JA.. met Patchburn.

Dat hoeft met Pioneer niet, en kosten ook niet veel meer.
    Kijk hier maar eens wat de 111 allemaal kan.
    http://forum.rpc1.org/portal.php

Wil daarom niet zeggen dat ik Nec slecht vind.

Bijdrager
    pepe

Ik heb vorige week mijn drive vervangen door een Pioneer DVR-111 (16-speed + dual layer). Inpluggen en de boel werkt meteen! Alleen niet vergeten om het klepje van de tray af te halen, anders kan ‘ie net blijven haken.

Gekocht via http://www.pczaak.nl voor € 42,03 (inclusief BTW en verzending).

Bijdrager
    Len
    ”JJmac”

JA.. met Patchburn.

Zonder Patchburn deed ie het ook prima met 10.4 en de iApps. Ik heb alleen geprobeerd of het iets uitmaakte.
    De 2500a heeft geen Patchburn nodig.

Bijdrager
    Marius1976

Misschien een domme vraag van mij… maar is het met patchburn ook mogelijk ook een externe FireWire burner te gebruiken?

Ik heb een Lacie LightScribe (extern) en daar ben ik meer dan zeer tevreden over. Maar ik kan er alleen vanuit iTunes mee branden (w.b. de iApps) … kan ik met die patchburn ook vanuit iPhoto branden bijvoorbeeld?

Groet,
    Marius

Bijdrager
    Len

Geen idee of het nog steeds werkt, je kan het altijd even proberen:
    http://www.patchburn.de/

Werken de iLife ’05/’06 applicaties niet gewoon met dat ding? Of heb je nog ’04?

Bijdrager
    Marius1976

Ik heb ’06 en ik zie nergens een optie om het station te selecter (zoals dat wel bij iTunes kan). Ook in de help functie vind ik er niets over.

Marius

Bijdrager
    Len

iDVD pakt bij mij gewoon de eerste de beste DVD brander die het kan vinden. Je kan echter ook een brander selecteren: houdt de ‘control’ toets ingedrukt als je op de brandknop in iDVD klikt.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.