8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    mbaert

Superdrive 17″ Intel iMac vervangen

Heb gezocht maar enkel oude posts gevonden.
    De superdrive van mijn 17″ Intel iMac schrijft enkel nog foute DVD’s afspelen gaat nog wel, maar ik denk eraan om ‘m zelf te vervangen. Ik heb een instructie pdf gevonden en het lijkt erg simpel te doen.
    Maar, waar vind ik een juise DVD brander voor deze iMac. Of ben ik dan aangewezen op een Apple store?
    En wat kosten deze dingen tegenwoordig?

Bijdrager
    Nikita

Je moet in elk geval een slot-loading P-ATA ( = IDE ) drive vinden. En dan ook nog eens een slim-line uitvoering, dus voor in notebooks.

Nu weet ik er wel een paar te vinden met S-ATA, maar daar heb je niks aan. Gooi de zoekterm eens in Google, er zullen vast wel een aantal (web-) winkels zijn die zoiets verkopen.

Heel erg goedkoop zijn die drives trouwens niet, maar ‘m laten vervangen bij een APR kost je écht klauwen met geld (dan mag je rekenen op enkele honderden euro’s, in plaats van net geen 100).

Succes!

Bijdrager
    passenger

Ik wilde zeggen, kijk hier eens, maar daar staat niets bij voor Intel iMac. Ik zou overigens uit het hoofd roepen dat een superdrive voor een 12″ Powerbook dezelfde zou kunnen zijn. Maar dat weten we natuurlijk niet zeker…………………

Bijdrager
    Nikita

Ik zou er niet al te zeker van zijn; voor hetzelfde geld is ‘ie nét iets hoog bijvoorbeeld…

Bijdrager
    mbaert

wel al enkele gevonden, maar of de specs staan er niet compleet bij of het plaatje komt niet overeen met wat ik in de PDF zie. Misschien toch maar beter via een handelaar die wat meer weet van de Mac…

Bijdrager
    MacSjon

informatique heeft wel verschillende slot-in slim drives: http://www.informatique.nl/122808/sony-optiarc-ad-7633a.html

Je moet idd Slimline (laptop) uitvoering met slot-in met PATA / IDE aansluiting hebben. Even goed zoeken en je kunt vast wel iets vinden wat aansluit bij je wensen. Ik moet die van mij ook nog eens vervangen want die doet alleen nog af en toe cd’s afspelen, branden en DVD’s pikt hij al een tijdje niet meer. Schoonmaken zou ook helpen volgens de geleerden maar daar geloof ik niet zo in….(toch stiekum een keerte proberen voor ik een nieuwe ga kopen)

Bijdrager
    Nikita

Leverancier heeft er ook geen voorraad van… Echt niet, ik heb het van de week zelf gecontroleerd :wink:
    Oftewel, levertijd onbekend. Ik ben bang dat de IDE versies er binnenkort uit gaan; en zeker slot-loading wordt gewoon bijna niet verkocht…

Bijdrager
    mbaert

ik zag er bij Chipmunk in Eindhoven nog wat staan. Zit nu te overwegen voor een externe of toch een interne.
    Zitten er nog voor/nadelen aan de een of de ander?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.