30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 40)
  • Q:
    Bijdrager
    rotrax

Super Service! 1000 maal dank Apple

Beste mensen,

op het forum kwam ik iemand tegen die een scheurtje in zijn witte macbook topcase had. daar ware verschillende mensen die reageerden dat dit nog binnen de garantie viel.

nu is mijn macbook van nov 2007 en er is geen sprake van garantie.

ik belde vandaag op aanraden toch maar even met apple. en niet alleen deden zij totaal niet moeilijk ik werd binnen 5 minuten geholpen en kreeg als advies met mijn serienummer naar een reseller te gaan deze zouden dan mijn topcase volledig kosteloos vervangen.

volgens de telefoniste was dit een erkend probleem en ondanks dat het geen verdere gevolgen zou hebben was het toch zonde om het zo te laten (u werkt er toch mee en het is zonde als uw macbook een beschadiging heeft)

nu zullen er natuurlijk een aantal mensen zijn die gaan vertellen dat zij dit verplicht zijn, ook buiten de garantieperiode om maar de wijze waarop het geheel werd afgehandeld is helemaal top.

apple bedankt!

Bijdrager
    diotav

Goede service inderdaad .. maar zoals de telefoniste al aangaf is dit een bekend euvel.
    Dit soort reparaties zijn het gevolg van Apple’s slechte keuze plastic. De garantie staat hier volledig buiten lijkt me?

Bijdrager
    rotrax

inderdaad,

maar ik ken in het verleden ook wel producten die ik heb gekocht waarbij de helpdesk toch geheel andere conclusies trok en ook al stond je in je recht er volledig andere oplossingen op nahield (meestal in de vorm van jammer dan en heel erg moeilijk doen)

Bijdrager
    superluuk

maar rotrax, je kreeg toch wel een service nummer om naar de winkel te gaan?

want als ik zonder een service nr naar de youmac ga ,weet ik nu al dat ze niks gaan doen.

Bijdrager
    ctxppc

Ik heb ook een witte macbook (versie midden 2007) maar ik ken dit euvel niet. Waar komen de scheuren? Ook op mijn MB? :?

Apple heeft een van de beste helpdesks, denk ik en heb ik eens gelezen… :wink: …:?

Bijdrager
    Thomash

Wil geen roet in het eten gooien, maar het wil soms ook vies tegenvallen.

Maar ik heb zelf ook goede ervaringen als slechte ervaringen en in the end zijn ze wel oke.

Bijdrager
    ctxppc

Yep, dat bedoelde ik met die laatste emoticon van mij… Leuke helpdesks (vuile MediaMarkt met een zeer slechte service — geen service) maar soms doen ze idd niets:| :sealed:

Bijdrager
    Gates
    ”ctxppc”

Apple heeft een van de beste helpdesks, denk ik en heb ik eens gelezen… :wink: …:?

*kuch*

Bijdrager
    Tjerker
    ”superluuk”

maar rotrax, je kreeg toch wel een service nummer om naar de winkel te gaan?

want als ik zonder een service nr naar de youmac ga ,weet ik nu al dat ze niks gaan doen.

Hoezo? Als je serienummer in een van de series met dit euvel valt wordt ie gewoon gratis gemaakt. Check doen ze terplekke voor je.

Bijdrager
    Josh_b

Helemaal mee eens, ze belde me zelfs vandaag op of ik een nieuwe batterij had ontvangen (was defect) en of deze goed was. Echt goede service. Ze nemen de moeite voor je en dat bevalt me wel. Dit kan je van lang niet alle bedrijven zeggen

Bijdrager
    Veritas

wat een land… waar we juichen als een bedrijf conform de wet de zooi doet afhandelen… nou…

Inactief
    Anoniem

Precies, de wettelijke garantietermijn voor consumentenaankopen, zo ook elektronica, is twee jaar…

Bijdrager
    Josh_b

En mijn macbook was 3 jaar oud, dus eigenlijk hoefde ze niks te doen, maar ze deden het wel!
    Die van de TS is nog wel in die 2 jaar. Maar toch, ze doen niet moeilijk over veel dingen.

Bijdrager
    rotrax

natuurlijk gaat het om het serienummer.

het zal trouwens allemaal wel. ik ken een aantal bedrijven die hun helpdesk gewoon instrueren om jou aan het lijntje te houden, want uiteindelijk als consument kost het allemaal te veel energie om tegen zo’n organisatie in te gaan en daar hopen ze dan ook op. ik kwam zelf uit dat wereldje en neem van mij aan dat is vaak gewoon de manier waarop het wordt uitgespeeld.

dus nogmaals hulde voor de service Apple, ook al sta je in je recht. :wink:

Bijdrager
    Josh_b

Dell kuch kuch, ben nog steeds in een diepe ruzie met die lui, maar ik laat me niet zomaar manipuleren door die gekken:P
    en ik ben samen met de TS blij dat ik een Apple laptop heb, en een vriendelijke klantenservice die je goed proberen te helpen.

Heb net ff een survey ingevuld

Bijdrager
    arri

heb de afgelopen 15 jaar nog nooit met die lui van doen gehad…

Bijdrager
    superluuk

ik moet wel zeggen, ik heb al 3 keer mn ipod touch laten “repareren” en dat zonder een keer te bellen.

doos word opgestuurd, UPS bellen. en 3 dagen later heb je een nieuwe. :)

Bijdrager
    matsoftmac

Ik heb zelf een MacBook Pro van 2500 euro en ik verwacht gewoon minstens 2 jaar goed te kunnen werken met deze laptop. Ik vind die 1 jaar garantie dat Apple geeft belachelijk. Ze maken hele dure producten die ook niet altijd super lang mee gaan en dan mag je verwachten dat je 2 jaar garantie krijgt.

Bijdrager
    Josh_b

Ik weet niet precies hoe dit zit. Maar veel bedrijven zeggen dat het 1 jaar garantie is, maar volgens de wet moet je laptop minsten 2 jaar mee kunnen gaan. Apple doet daarom ook niet zo moeilijk in die 2 jaar, tenminste dat is mijn ervaring. Maar bijvoorbeeld Dell die doet al moeilijk na een 1 jaar en een dag. Ben nog steeds in gevecht om mijn geld bij die lui, verschrikkelijk dat bedrijf. Ze zouden aan Apple haar service eens een voorbeeld moeten nemen

Bijdrager
    puntKoen
    ”Josh_b”

Ik weet niet precies hoe dit zit. Maar veel bedrijven zeggen dat het 1 jaar garantie is, maar volgens de wet moet je laptop minsten 2 jaar mee kunnen gaan. Apple doet daarom ook niet zo moeilijk in die 2 jaar, tenminste dat is mijn ervaring. Maar bijvoorbeeld Dell die doet al moeilijk na een 1 jaar en een dag. Ben nog steeds in gevecht om mijn geld bij die lui, verschrikkelijk dat bedrijf. Ze zouden aan Apple haar service eens een voorbeeld moeten nemen

Krijgen we dat fabeltje weer. Dat klopt niet. In Nederland is de wet in theorie ruimer dan de genoemde Europese Richtlijn, waardoor die richtlijn niet geldt. Dat komt doordat er in de Nederlandse wet gesproken wordt van ‘een redelijk termijn’, niet van ’n jaar’. Verder heb je in Nederland 6 maanden echte garantie: als een product binnen die tijd kapot gaat, neemt de wetgever aan dat het aan het product ligt. Na die tijd moet je dat zelf bewijzen. Apple geeft dus 6 maanden extra garantie (als in: automatisch repareren) dan wettelijk noodzakelijk is. Na dat jaar moet je dus zelf gaan beargumenteren waarom het product ondeugdelijk is en waarom je het niet redelijk vindt dat het product niet meer werkt.

Bijdrager
    Gates
    ”Koen.”

In Nederland is de wet in theorie ruimer dan de genoemde Europese Richtlijn, waardoor die richtlijn niet geldt.

Als ik jou was, zou ik even het EU-Verdrag erbij pakken en zoeken naar de werking van richtlijnen.;)

Bijdrager
    puntKoen
    ”Gates”
    ”Koen.”

In Nederland is de wet in theorie ruimer dan de genoemde Europese Richtlijn, waardoor die richtlijn niet geldt.

Als ik jou was, zou ik even het EU-Verdrag erbij pakken en zoeken naar de werking van richtlijnen.;)

Ok, ik heb me onhandig uitgedrukt. Het EU-verdrag is een wettelijk minimum. Als wetten van de lidstaten ruimere voorwaarden stellen (in dit geval voor de consument), dan gelden die. Het Europese Wettelijk Garantietermijn is ook eigenlijk geen garantietermijn, maar een vervaltermijn voor de aansprakelijkheid van de verkoper. Na 2 jaar kan de consument dus niet meer klagen bij de verkoper, volgens deze richtlijn.

Zie ook http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Garantie/Basisinformatie/Europese_wettelijke_garantietermijn

Bijdrager
    Lara

Ik zit zelf ook met scheurtjes in mn topcase die ik wil laten vervangen.
    Weet iemand hoelang ik dan zonder mn Macbook zit? :innocent:

Bijdrager
    diotav
    ”Lara”

Ik zit zelf ook met scheurtjes in mn topcase die ik wil laten vervangen.
    Weet iemand hoelang ik dan zonder mn Macbook zit? :innocent:

Niet lang .. de APR kan een nieuwe topcase bestellen wanneer jij thuis achter je MacBook zit.

Bijdrager
    Josh_b

En dat erop zetten is een kwestie van eraf schroeven en de nieuwe erop schroeven, is maximaal 30 minuutjes werk

Bijdrager
    Veritas

@Koen.: onhandig? Schoenmaker blijf bij uw leest.

Bijdrager
    .Daan

Mijn MacBook heeft nu voor de derde keer een barst in de topcase. En dat in een half jaar tijd. De barst is ook elke keer groter dan de vorige keer. Ook is mijn topcase groen aan het worden. Ik heb de vorige generatie witte MacBook, zonder Nvidea dus.

Ligt dit nou elke keer aan de topcase of ligt het aan mijn MacBook? Volgens mij APR ligt het elke keer aan de topcase. Naar mijn idee ligt het aan mijn MacBook, omdat mijn MacBook elke keer vrij heet wordt en de ventilatie gaat pas aan ergens rond de 80 graden. De topcase staat ook gewoon bol, omdat de warmte er blijkbaar niet goed uit kan. En als hij te bol staat, breekt de topcase op een gegeven moment. Dat is tenminste mijn idee.

Mijn APR zegt dat het echt aan de topcase ligt, maar ik vertrouw ze niet. Ze kramen namelijk wel vaker de grootste onzin uit. Ik heb daar altijd het idee dat ik er zelf nog meer verstand van heb dan zij.

Ik durf er ook eigenlijk niet meer naar toe, want de vorige werden ze bijna boos op me, omdat ik mijn MacBook voorzichtiger dicht moet doen. Terwijl ik dat gewoon doe.

Bijdrager
    ctxppc
    ”.Daan”

Mijn MacBook heeft nu voor de derde keer een barst in de topcase. En dat in een half jaar tijd. De barst is ook elke keer groter dan de vorige keer. Ook is mijn topcase groen aan het worden. Ik heb de vorige generatie witte MacBook, zonder Nvidea dus.

Ligt dit nou elke keer aan de topcase of ligt het aan mijn MacBook? Volgens mij APR ligt het elke keer aan de topcase. Naar mijn idee ligt het aan mijn MacBook, omdat mijn MacBook elke keer vrij heet wordt en de ventilatie gaat pas aan ergens rond de 80 graden. De topcase staat ook gewoon bol, omdat de warmte er blijkbaar niet goed uit kan. En als hij te bol staat, breekt de topcase op een gegeven moment. Dat is tenminste mijn idee.

Mijn APR zegt dat het echt aan de topcase ligt, maar ik vertrouw ze niet. Ze kramen namelijk wel vaker de grootste onzin uit. Ik heb daar altijd het idee dat ik er zelf nog meer verstand van heb dan zij.

Ik durf er ook eigenlijk niet meer naar toe, want de vorige werden ze bijna boos op me, omdat ik mijn MacBook voorzichtiger dicht moet doen. Terwijl ik dat gewoon doe.

Het is een echte bug in de plastic MB’s. Ruil het voor een alu MacBook en de bugs zijn definitief verdwenen (logisch, hè).

Bijdrager
    .Daan
    ”ctxppc”
    ”.Daan”

Het is een echte bug in de plastic MB’s. Ruil het voor een alu MacBook en de bugs zijn definitief verdwenen (logisch, hè).

Dat ben ik ook van plan. Maar als ik mijn MacBook dan aan mijn zusje verkoop, zit zij met dat probleem buiten de garantie. En dat vind ik eigenlijk belachelijk, omdat dat ding gewoon duur was.

Bijdrager
    Josh_b

Ik vind het wel raar dat je ventilator pas bij 80C aanslaat, mijn macbook zit altijd rond de 60C. En ik heb ook dezelfde versie zonder nVidia. Misschien is er iets met je sensor ofzo. Je zou eventueel ook zelf je ventilator aankunnen zetten met smcFancontrol, maar om dat elke keer te doen is ook niet ideaal.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 40)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.