9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    JoopJoopJoop

WiFi MCS index

Ik las een reactie van “Sunkeeper” hij gaf aan dat o.m. de MCS index 10 of hoger zou moeten zijn.

Ik haal de meeste “ideale” waarden die Sunkeer opgeeft, bijvoorbeeld 900 Mbps. (ac – 5 GHz 80 MHz. channel 36).

De MCS index is echter 7.

Hoe zou ik die kunnen verbeteren???

Bijdrager
    SunKeeper

<is aangepast>

In het andere topic ging het over een N-netwerk, (of i.i.g. niet nader benoemd) daarnaast heb ik de informatie uit mijn eigen N-netwerk gehaald.

In een AC-netwerk zal deze index een andere waarde kennen, daarom een ander cijfer. Als er 900 verzendsnelheid bij staat zal die 7 niet slecht zijn.

Bijdrager
    Unlock32

Denk eerder dat mensen gaan opzoeken wat een Sunkeeper WiFi MCS index is.

Moderator
    Mac Daddy

Ik begrijp dat dit in een ander topic is besproken.
    Vraag 1: Waarom wordt deze vraag niet in dat topic gesteld?
    Vraag 2: Waarom Sunkeeper niet een persoonlijk bericht sturen, als je meer informatie wilt?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Sunkeeper, ) topic titel aangepast.

Kan je nog wat toelichting geven waarom in mijn geval bij deze snelheid een MCS index van 7 niet slecht is en bij een lagere snelheid minder goed?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Mac Daddy,

De bedoeling van een Forum als dit, zou je moeten weten, is dat de iedereen de reacties kan lezen en daardoor anderen daar dan soms ook iets aan hebben.

Bijdrager
    fred44nl
    Moderator
    Mac Daddy

Dat begrijp ik, maar dan blijft vraag 1 nog steeds staan.
    Ik snap dat je de kennis wilt delen, maar als iemand vragen heeft over wifi en het anwoord in dat andere topic niet voldoende is, moeten ze dit topic ook vinden.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@fred44nl

Uiteraard allang gevonden wat bij deze link staat, is mij voor mij echter volstrekt onbegrijpelijk.

Ik zag voor het eerst een duidelijke uitleg van Sunkeeper…….

BTW, ik bepaal zelf wie mijn vrienden zijn en Google hoort daar beslist NIET bij….

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.