5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    joepie

sunbird voortdurend disk op bureaublad

beste omt ers,

Vast heel onnozel, maar bij het handmatig starten van sunbird uit het dock verschijnt er steeds een disk-image op mijn bureaublad.
    Dit is bij andere programma’s niet het geval (bijv. camino).
    Ook wil sunbird niet automatisch opstarten als ik mijn computer aanzet.

Het ligt vast aan mij, maar weet iemand wat ik verkeerd doe?
    Tips?

Bvd,

Bijdrager
    Ir.Bob

Je hebt het programma niet geïnstalleerd. Je moet het uit het diskimage naar je applicatie map slepen. Nu heb je alleen het diskimage in je dock gesleept.

Trouwens, waarom gebruik je geen iCal. Meegeleverd op de Mac en feitelijk hetzelfde als Sunbird, maar met de extra Mac gebruiksgemakjes. En in tegenstelling tot Sunbird wordt dit nog wel actief ontwikkeld.

Bijdrager
    joepie

Beste Bob,
    Dank je voor je reactie.

Allereerst wil ik melden dat sunbird.app in mijn map programma’s staat.
    Ik begrijp je reactie, maar er staat dus echt een rond icoontje met vogel er op in mijn dock. (permanent in dock en open na inloggen aangevinkt)

Terugkomend op je tweede opmerking kan ik melden dat ik tot en met snow-leopard een volledig tevreden gebruiker van ical ben geweest.
    Ik vind met mijn overstap naar Lion de app dermate slecht vormgegeven en dermate slecht doordacht dat ik ook een aanpassing in het script heb overwogen om de “alu-look” weer terug te krijgen.
    Ik vind de app onder lion met zijn pasteltinten geen zakelijke / duidelijke look en feel hebben, mis bovendien n├ęt zoals hordes andere gebruikers de weeknummers.
    Dit is internationale fora (jarenlang) vaker aan de orde gekomen. Ik krijg niet het gevoel dat apple hier actief mee aan de slag is.. (onder mountain lion schijnt eea aangepast te zijn).
    Vandaar vorige week na lang twijfelen toch maar op sunbird te zijn overgestapt.
    Look en feel ++

Bijdrager
    1984

De virtuele schijf heb je nu niet meer nodig en kan in de Prullenmand gemieterd worden: klik

Bijdrager
    Ir.Bob
    joepie op 07 augustus 2012

Ik begrijp je reactie, maar er staat dus echt een rond icoontje met vogel er op in mijn dock. (permanent in dock en open na inloggen aangevinkt)

Dan heb je permanent in dock aangevinkt nadat je hem vanuit de diskimage hebt geopend. De diskimage moet je gewoon weggooien.

joepie op 07 augustus 2012

Ik vind met mijn overstap naar Lion de app dermate slecht vormgegeven en dermate slecht doordacht dat ik ook een aanpassing in het script heb overwogen om de “alu-look” weer terug te krijgen.

Ik vind de app onder lion met zijn pasteltinten geen zakelijke / duidelijke look en feel hebben, mis bovendien n├ęt zoals hordes andere gebruikers de weeknummers
    Dan wil ik je adviseren om te upgraden naar Mountain Lion. Weeknummers zijn daarin geplaats, en een flink aantal andere verbeteringen. Kleuren kan je overigens aan passen naar fellere kleuren. Alleen die namaak leer-look is in Mountain Lion gebleven (helaas).

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.