5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    ScubaMac

suitcase- in het chinees?

Ik vermoed dat het probleen aan shitcase ligt maar een goede oplossing heb ik nog niet kunnen vinden.

wat is het geval – macosx.nl , en andere macsites zijn in het chinees – zodra ik suitcase stop en safai opnieuw opstart is het ok.

Het is toch vreemd dat andere site wel gewoon werken, ik heb al van alles geprobeerd, met talen en in de prefs van suitcase, niets wil helpen. De problemen ontstonden toen ik de fontmap van ‘alle gebruikers’ eens ging opschonen, daar bleek een hoop rotzooi in te staan. maar na de schoonmaak aktie bleek er een aantal programma’s niet te werken of onstabiel te zijn, die fonts weer teruggeplaatst maar dat gaf geen resultaat… hoe zou ik van die iritant pop ups af kunnen komen en toch macosx in het nederlands kunnen bekijken???

thks

Bijdrager
    dada1958

Die problemen lijken mij Panther en Suitcase gerelateerd…

Troubleshooting Suitcase X1 (#2): Deleting .lst files, caches for proper operation

Joe Schram, who has been battling Suitcase font auto-activation issues since Mac OS X 10.2, offers a workaround that has worked for several of his clients:

1. Quit all programs except the Finder.

2. Open Suitcase’s main window and deactivate all non-system fonts.

3. Quit Suitcase.

4. Do a Finder search for any files ending with “.lst” in the filename. Delete as many as your user permissions will allow.

5. Run Cocktail (shareware utility) to Repair Permissions, Delete all Cache files, and auto restart. Another way to do the same thing is to Repair Permissions from Disk Utility, then Delete all Cache file using Panther Cache Cleaner (shareware utility). Then Restart the computer.

6. When the user logs back in, 95% of the time, the problems are gone. Adobe apps work properly and Suitcase previews all fonts correctly. In the remaining 10% of the cases, we’ll delete all the Suitcase preference files first, then repeat steps 1-5. After rebooting, the user will then have to re-add their font set the the Suitcase database, but so far adding the extra step has always worked if the first run-through did not.

Schram adds “Apparently, activating and deactivating multiple fonts beyond some unknown and inconsistent threshold causes the operating system to become unable to release or add further font information in memory. The font cache files for the user and the system become corrupted, causing application crashes, the ‘hundreds and hundreds of blank preview squares’ in Suitcase, and other Suitcase display glitches. The only solution I have found is to delete these files and have the operating system regenerate them.”

Caches legen kan ook met Onyx, freeware…

Bijdrager
    ScubaMac

hardstikke bedankt voor je snelle reactie. ik heb heel snel gebrobeerd de stappen te doorlopen, maar dat had nog geen resultaat – moet het even wat rustiger doen, dan gaat het mischien wel

ps mochten er veel typ fouten is dit stukkie staan dan komt dat dus doordat ik het ik het chinees zie :-)

Bijdrager
    dada1958

Vorig jaar december bracht het opnieuw formatteren van mijn HD de enige soelaas; toch wel kwalijk dat het gebruik van duurbetaalde software zoveel problemen met zich mee kan brengen.

Maar je chinees is heel behoorlijk :lol:

Bijdrager
    pako

Je hebt essentiële fonts -systeemfonts- weggegooid: 1 tip (sorry) in OS-X alles laten zoals het is en niet zelf gaan opschonen.

Ik zou een Nieuwe User aanmaken en eens vanuit die user proberen; tien tegen één dat het dan allemaal weer werkt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.