6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Macclown

Suitcase crash bij laden adobe fonts

Als ik Adobe fonts wil laden in suitcase 10.1 crashed het programma, bij andere fontcollecties als Bitstream en FontFont heb ik geen enkel probleem.

Wie weet wat er loos is?

Bijdrager
    servir frais

hmmm ik had dit probleem vroeger ook wel… dit kwam voornamelijk omdat ik een map met ca. 300 fonts in mn suitcase gooide… wanneer je nu die fonts in suitcase gooit, dropt,… kies je best ervoor om de functie automatisch activeren uit te schakelen.

hopelijk helpt dit je uit de problemen, anders es wat meer geheugen toekennen aan suitcase…

Bijdrager
    Syndic

Suitcase 10.1 is zowiezo al een buggy versie… en idd. de functie automatisch activeren uitzetten scheelt al een hele hoop. Bij mij maakte de update naar 10.2 al een heleboel goed :D

Bijdrager
    Macclown

Oké, een beetje late reactie maar ik heb het dan ook erg druk gehad.

Het is gelukt, de reden van de crash lag aan een beschadigd font. Ik heb alle mappen per letter apart ingeladen, bij de ‘C’ klapte suitcase eruit. Op mijn werk heb ik de Adobe ‘C’ map gekopieert en de map op mijn computer daarmee vervangen, hoppa geen problemen meer.

Inderdaad een erg instabiel programma, ik zal er is een upgrade overheen gooien.

Bedankt voor juliie reacties :)

Bijdrager
    servir frais

hmmz wanneer je een beschadigd font activeert en suitcase reageert dmv een crash zou ik niet direct concluderen dat suitcase een crappy proggie is;) maar de functie om fonts te scannen vooraleer ze te laden zou wel een must zijn

Bijdrager
    Macclown

ATM heeft er geen problemen mee om een beschadigd font te laden en geeft het netjes in de lijst aan als er een font beschadigd is zonder er op vast te lopen, dat is mijn referentie tot dusver.

Suitcase 10.1 heb ik nu vervangen door versie X1, de fonts opnieuw geladen maar de hele Adobe map in één keer deed ook deze versie struikelen. Ook daar heeft ATM nooit moeite mee gehad.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.