7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Haike

SUID bestand gewijzigd

Ik kon er geen topic over vinden waarbij ik kan aansluiten vandaar dat ik deze open.

Nadat ik gisteren nieuw geheugen had ingezet in mijn 15″ MBP late 2011, leek het me een goed plan om te kijken of alles nog zo loopt als het hoort te lopen. Dus activeerde ik schijfhulpprogramma, selecteer daar meteen “herstel schijfbevoegdheden en kreeg toen dit te zien:

SUID is is gewijzigd maar wordt niet hersteld. Nou weet ik helemaal niet wat SUID is, maar heeft het vervelende gevolgen voor de rest van de Mac, en is dit een definitieve wijziging, waar verder niks meer aan gedaan kan worden of moet ik er wel actie op ondernemen?

Ik dacht namelijk het op te lossen om dan maar de schijf te laten controleren en eventueel te laten herstellen, waarbij het volgende venster verscheen:

Ook dit heb ik nog nooit eerder gezien, is dat iets waar je bezorgen over moet maken? Ik heb het hele proces niet gestart, omdat ik eerst hier wou vragen of iemand hier zijn licht erover kan laten schijnen.

Let wel; ik heb schijfhulpprogramma gewoon gestart, en niet via een herstart CMD-R opgestart. Was dat laatste beter geweest, en moet ik dat alsnog doen?

Moderator
    Strifer

Hoi Haike,

Er zijn een aantal berichten bij het herstellen van de schijfbevoegdheden die elke keer terugkomen en die je veilig kunt negeren. Deze komen altijd voorbij, ook wanneer je twee keer achter elkaar je bevoegdheden herstelt. Niets om je zorgen over te maken, dat ziet er allemaal goed uit.

Hier vind je meer informatie, samen met nog een aantal andere meldingen die je kunt negeren: http://support.apple.com/kb/TS1448?viewlocale=nl_NL

Wanneer je je schijf laat controleren en herstellen als het ook de opstartschijf is krijg je dat bericht. Het controleren en herstellen van een schijf kan soms een beetje intensief zijn voor een schijf en dus wordt ie wat langzamer voor de rest van het systeem en is je computer dus even slecht te gebruiken. Je Mac geeft je gewoon een melding dat het allemaal wat trager kan gaan, omdat hij even intensief aan de slag moet met z’n opstartschijf. Hier heb je geen last van wanneer je bijvoorbeeld van een opstart dvd of stick boot. Dan krijg je die melding ook niet. Geen zorgen maken dus!

Herstarten via command+r hoeft niet perse hoor. Ik controleer m’n schijf ook wel ’s als ik er gewoon van opgestart ben. Dat doe ik dan meestal wel even als ik iets anders ga doen, omdat m’n Mac een beetje langzaam kan zijn tijdens het controleren. Ik doe het bijvoorbeeld tijdens het koken.

Kortom: het lijkt erop alsof alles helemaal prima gaat met je Macje. op zich zou er natuurlijk ook niets mis moeten zijn met de bevoegdheden of staat van je harde schijf als je alleen maar werkgeheugen hebt vervangen.

Bijdrager
    Haike

Dank voor de informatie Strifer, zal hem straks aan het werk zetten. Ik zal de link ook gaan bestuderen, kan nooit kwaad als je een beetje weet waar je op moet letten…

Bijdrager
    TheBigZ
    Haike op 15 januari 2012

Ik kon er geen topic over vinden waarbij ik kan aansluiten vandaar dat ik deze open.

Echt niet?
    http://www.onemorething.nl/community/zoeken?q=suid

Bijdrager
    Haike
    TheBigZ op 15 januari 2012
    Haike op 15 januari 2012

Echt niet?

http://www.onemorething.nl/community/zoeken?q=suid

Nee. Echt niet. Heb namelijk niet gezocht op “SUID” maar op “HD problemen”. 10 draadjes doorgeworsteld en kwam niks over SUID tegen. Stom van me, geef ik meteen toe. Toen ik het besluit nam om dan maar zelf een topic te openen bedacht ik pas dat het handig zou zijn als ik daar het woord SUID in zou voorkomen.

Maar dank je wel voor je link, daar word ik ook weer wijzer van, begrijp nu dat het een slordigheidsfout van onze Steve is…. hij was tenslotte ook een mens… Hij ging kapot aan een ziekte die ik inmiddels 2x overleefd heb. Een erfenis daarvan is dat het soms wat concentratie problemen geeft, onder meer waar te beginnen, of te zoeken… Vandaar….:lol:

Bijdrager
    SunKeeper

Ik mag hopen dat zich daar meer technische luitjes mee bezig houden, anders komen we vanaf nu dus nooit meer van die meldingen af.:razz:

Bijdrager
    Haike

Een kleinigheidje hou je toch…:grin:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.