13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Kleintje

Suffe vraag over plaatsen van muziek bestanden….

Ben even aan het opruimen en her en der staat muziek op mijn Mac. Volgens mij staat de meeste muziek gewoon in de iTunes directory. Kan ik nu al mijn MP3 bestanden hier naar toe slepen? Staat een stuk netter.

Maar wat is dan de functie binnen iTunes “verzamelen inhoud bieb”? Ik krijg dan de tekst dat alles wordt gecopierd naar de iTunes Map wordt gecopierd. Dat zou heel mooi zijn maar gebeurt dat dan ook fysiek. Al paar keer gedaan maar de muziek blijft gewoon staan.

Groet.

Bijdrager
    Kleintje

Oja, nu we toch bezig zijn; Als ik muziek echt wil verwijderen van mijn HD. Is het dan slim om dit in de verkenner te doen of in iTunes.

Moderator
    unSOUND

Met het verzamelen wordt de muziek gekopieerd, niet verplaatst, dus de bestanden blijven ook in de andere mappen staan. Als je het zeker wilt weten, zoek eens een nummer op in iTunes, en klik dan met je rechter-muisknop en kies voor “Toon bestand van nummer”. Als dat bestand dan in de library staat kun je de versie die ergens anders staat gerust weg gooien.

Moderator
    unSOUND
    ”Kleintje”

Oja, nu we toch bezig zijn; Als ik muziek echt wil verwijderen van mijn HD. Is het dan slim om dit in de verkenner te doen of in iTunes.

Ab-so-luut NIET via de verkenner doen. iTunes is juist gemaakt om je muziek te beheren. Ga jij dan achter zijn rug om bestanden verplaatsen / verwijderen gaat het fout.

Bijdrager
    Kleintje

Vandaar dat mij HD zo vol is. Veel staat er dus gewoon dubbel in. Of zijn het alliassen? :o

Bijdrager
    lowfi

Ik zou gewoon je library leeg gooien vervolgens alles via finder naar 1 folder copieren en dan alles met itunes weer importeren.

Bijdrager
    Kleintje

Ha! Gelukkig hebben we de Backups nog :D

Bijdrager
    Kleintje

Maakt iTunes directorys per artiest onder de map itunes?

Moderator
    unSOUND

In principe wel ja. Behalve als je bij het importeren van een verzamel-CD een vinkje hebt gezet bij de optie “verzameling”, dan komen alle nummers in een map met de naam van de CD, deze staan in de map “Verzamelingen”.

Bijdrager
    Kleintje

Een boekje zou handig zijn :lol:

Thanks man…

Bijdrager
    Elstar
    ”Kleintje”

Maakt iTunes directorys per artiest onder de map itunes?

Als je de optie “Werk map iTunes bij” hebt aangevinkt wel, ja. Zit bij voorkeuren -> geavanceerd.

”lowfi”

Ik zou gewoon je library leeg gooien vervolgens alles via finder naar 1 folder copieren en dan alles met itunes weer importeren.

Eh… library leeggooien? Let op wat je doet. Als je de bibliotheek in iTunes leegt (en je drukt één keer te vaak op OK) dan ben je alle bestanden kwijt. Bedoel je niet het bestand “iTunes library” weggooien?

Volgens mij moet je onder de voorkeuren gewoon aangeven dat je alle muziekbestanden naar de iTunes map gekopieerd wilt hebben. Alles buiten de map, kun je dan verwijderen.

Nog een optie: het library bestand hernoemen en verplaatsen. Dan moet iTunes opnieuw op zoek naar muziekbestanden en kun je aangeven dat je alles in de iTunes map wilt hebben.
    Nadeel: afspeelgegevens (rating, aantal keren gespeeld enz.) verdwijnen dan

Bijdrager
    Kleintje

Dat laatste maar niet gedaan maar wel alles netjes in 1 directory gezet.

Bijdrager
    Lexis

Ik heb het ook een keer gedaan, maar was een rotwerk, je bent er veel te lang mee bezig. (hangt ook een beetje van het aantal nummers af) Volgens mij heb ik al mijn nummers uit mijn bib verwijderd, en dan alles in 1 map en dan importeren. Dan even kijken of er geen dubbele nummers in staan, dan ben je klaar.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.