7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    iMakkie

suf icoon vraagje

Heeft iemand enig idee waar ik de icoontjes die in je home directory kan vinden. Ik heb namelijk nieuwe mappen op mijn externe harde schijf aangemaakt en wil die gebruiken met dezelfde doeleinde. Maar als ik met appeltje+i de gegevens opvraag en vervolgens copy/paste doe wordt er een mapje achter geplakt ipv bv het mooie muzieksleuteltje.

Wie weet kan iemand me helpen met dit suffe probleempje.

Grtz Makkie

Bijdrager
    wjgmspeedy

Die icoontjes staan in de applicatie Finder in de map Coreservices in de Systeemlibrary. Ik heb ze even voor je geüpt. http://s23.yousendit.com/d.aspx?id=0XF1VLOPTFFZ30CI08VHYQAOMX

Bijdrager
    iMakkie

Dank je wel de je ze daar neer gezet hebt. Als ik dit bestand download kan ik ze alleen openen met preview en knippen en plakken hieruit heeft ook niet het beoogde effect.

Kun je iets specifieker zijn in de folder
    /system/bibliotheek/coreservices/?

Thanx Makkie

Bijdrager
    wjgmspeedy

Systeem/bibliotheek/coreservices. Dan naar het programma Finder. Control klik > toon pakketinhoud > contents > resources. Daar staan precies dezelfde bestandjes als die ik geupload heb. Dat zijn de icoontjes waar het systeem gebruik van maakt. Op de een of andere manier moeten die toch gecopypasted kunnen worden.:? Ik ga er nog even op puzzelen.

edit: het kan in ieder geval met Candybar http://www.iconfactory.com/cb_home.asp is alleen een sharewareappje.

Bijdrager
    MacThijn

apple + i

en dan op het icoontje klikken en dan apple C en dan naar de map die je wil hebben met dat icoontje en dan apple V (wel nadat je het andere icoontje geselecteerd hebt:) )

Bijdrager
    Hobbes
    ”MacThijn”

apple + i

en dan op het icoontje klikken en dan apple C en dan naar de map die je wil hebben met dat icoontje en dan apple V (wel nadat je het andere icoontje geselecteerd hebt:) )

Maar dan ben je je origineel kwijt dit is niet bij candybar het geval

Bijdrager
    wjgmspeedy

Het probleem is dat die icoontjes in Coreservices een generiek voorvertoning icoon hebben. In het infovenster zie je dus alleen dat generieke icoontje.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.