6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Sudo herkent paswoord niet meer

Na een grote stroomstoring heb ik verschillende problemen met mijn account. Een ervan is dat het commando sudo mijn paswoord niet meer herkent. Ik kan wel gewoon inloggen met hetzelfde paswoord, maar in de Terminal zie ik:
    [code:1:43aae93d3d]Password:
    Sorry, try again.
    [/code:1:43aae93d3d]
    Permissies heb ik al hersteld.

[edit]
    Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar websites die met https:// beginnen kan ik ook niet meer openen.
    [/edit]

Iemand een idee ?

Bijdrager
    iJoost

Probeer eens of het in een nieuw account allemaal nog wel werkt.

Inactief
    Anoniem
    ”iJoost”

Probeer eens of het in een nieuw account allemaal nog wel werkt.

Daar had ik inderdaad ook al aan gedacht. Er is alleen een klein probleempje, het hangslotje in het Accounts pane werkt niet meer.:x

Het lijkt wel of er iets mis is met het security framework, of iets dergelijks. Ik kan straks nog wel even kijken of er problemen zijn in het account van mijn dochter, maar die heeft ‘parental control’ dus dan is mijn paswoord ook weer nodig… :nietblij:

Bijdrager
    iJoost

Puinhoop dus.:-(

Misschien het wachtwoord eens veranderen middels de MacOS X CD of zo?

Inactief
    Anoniem

Ik kan nu wel inloggen via “Other User”, en dan als root + het root paswoord (dat ik gelukkig nog wist :kleenex: ) Dus het lijkt inderdaad iets met mijn account te zijn. Vanavond maar eens verder kijken.

Inactief
    Anoniem

Uiteindelijk heb ik maar het hele systeem opnieuw geinstalleerd, alles schijnt tot nog toe goed te werken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.