10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    meneer de koekepeer

sudo: command not found

Hi,

Ik heb onlangs jaguar opnieuw geinstalleerd en sindsdien kan ik in de terminal geen sudo command meer geven.

Ik heb de uitgebreidde terminal functies, die je ook moet installeren als je gaat developen, niet geinstalleerd. Ligt het hieraan of doe ik iets anders fout?

Bijdrager
    Jan-Willem
    ”meneer

Hi,

Ik heb onlangs jaguar opnieuw geinstalleerd en sindsdien kan ik in de terminal geen sudo command meer geven.

Ik heb de uitgebreidde terminal functies, die je ook moet installeren als je gaat developen, niet geinstalleerd. Ligt het hieraan of doe ik iets anders fout?

daar zou het heel goed aan kunnen liggen.
    je kan zien of hij er is door
    [code:1:0032caaf70]ls /usr/bin/su*[/code:1:0032caaf70]
    uit te voeren.

Moderator
    Adriaan Mol

Iemand laatst kon ook geen UNIX commando’s uitvoeren omdat hij geen BSD had geinstalleerd, dit had hij uitgevinkt bij het installeren van Jaguar. Misschien heb jij dit ook gedaan?

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Dat kan het inderdaad ook geweest zijn, Adriaan.
    Ik heb inmiddels developer geinstalleerd en het werkt nu weer perfect, alleen wel jammer dat je daardoor gelijk 800 mb kwijt bent.

Kun je niet via de install disk van OSX gewoon weer extra dingen installeren ofzo??

Bijdrager
    ateazz

hallo

vergeet niet in netinfo je root account te “enablen”

succes

greetz

Bijdrager
    meneer de koekepeer

netinfo in root enabelen?

wat doet het en hoe doe ik dit?

Bijdrager
    Jan-Willem

1 voor het commando sudo hoef je het root account niet te aan te zetten. mocht je dat wel willen doen, moet je maar ff in het forum zoeken want het is al meerdere malen gevraagd.
    2 ik heb ook de devtools geinstalleerd, maar zonder de manuals en dat scheelt zo’n 350 mb….

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Ik heb inderdaad de documentation en de examples de deur uit gedaan, scheelt ruim 400 mb:eek:

Bijdrager
    TLM

Beetje vreed laat, maar toch

om te weten waar een programma staat gebruik je of;

which <commando>

locate <search pattern>

locate maakt wel gebruik van een database. Die database wordt bijgewerkt in één van de standaard crontab taken.

TLM

Bijdrager
    Jan-Willem

en je kan ook nog whereis gebruiken

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.