9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    florian1200

Subwoofer not magnetically shielded

The subwoofer is not magnetically shielded and schould not be placed near a video display.

Deze heb ik al een tijd op mn kamer staan, maar door wat ombouwen zou ik deze nu achter mn 27″ Imac zetten.
    Maar na het lezen van deze mededeling begon ik te twijfelen.. kan dat wel zonde rgevolgen voor de Imac?

Gr. Auke-Florian

Bijdrager
    menu

Volgens mij gaat dat best. Vooral CRT monitoren hebben last van magnetische straling, dan komen er op den duur paarse vlekken in beeld. Maar CRT monitoren vind je tegenwoordig vooral langs de straat bij het vuilnis. LED en LCD schermen hebben geen last van magnetisme. De harddisk in je imac kan dat beetje magnetisme ook wel hebben. Je bankpasje zou ik er niet opleggen alleen.

Bijdrager
    florian1200

oke, bedankt!:)

Bijdrager
    Netvictory

De harddisk in je imac kan dat beetje magnetisme ook wel hebben.

Beetje? Een woofer heeft vaak een enorme “klont” van een magneet en kan zeker invloed hebben op vooral de harddisk. (Is een magnetische drager en tevens een precisie instrument.)

Daarbij komt natuurlijk nog dat de trillingen die de woofer veroorzaakt de harddisk behoorlijk van de wijs kunnen brengen. Dat gaat lang goed maar die disk gaat zeker een heleboel raw read-errors hebben van dat soort geweld. (Daarvoor hoeft de woofer helemaal niet keihard te staan.)

Een (sub)woofer hoort op de grond te staan…

Groet,

Hans

Bijdrager
    florian1200

oei Hans!
    Dank voor de waarschuwing!
    mmm, had net alles verbouwd, kan ik morgen alles weer alles anders inrichten:)

Bijdrager
    florian1200

Maar is er nisk waarmee ik die magnetisme tegen kan houden?
    De opstelling die ik nu heb werkt erg fijn, maar de subwoofer staat dus direct naast de Imac…

Bijdrager
    Dr. Maddox

Een subwoofer hoort inderdaad op de grond te staan en het liefst op een afstandje van de plek waar je zit. Lage tonen hebben geen richting en moeten vooral een groot bereik hebben om de kamer te vullen zodat ze de hoge tonen (die wel een richting hebben) kunnen aanvullen.

Bijdrager
    Lauwrence

Hoe groot is deze “subwoofer” eigenlijk? Tenzij je er een van tenminste 10″ heb zou ik me niet zo’n zorgen maken, de omvang van het magneet valt dan reuze mee.

Wel ben ik het met Hans eens dat een subwoofer op de grond hoort.

Bijdrager
    menu

http://www.cobolhacker.com/?p=488

Echt niks aan de hand die subwoofer staat daar veilig.

voor de beste klank staan hier tips, maar jouw oren zijn uiteindelijk de baas in zoiets

http://www.audioholics.com/tweaks/speaker-setup-guidelines/subwoofer-placement-guidelines

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.