30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)
  • Q:
    Bijdrager
    GrizzDesign

Subtitle+film inbakken !? Wat is optie Ondertiting in iPod ?

Hoi,

Ik heb een groot aantal topics gelezen na een zoektocht over ondertitels en de iPod.

Maar dat is helemaal niet wat ik wil.

Ik heb nu sinds enkele dagen mijn iPod Nano (derde generatie) en mij viel meteen op dat er in de iPod ergens een instelling is om de ondertiteling aan te doen bij de afdeling Video/Film.

Maar wat houd dit in ? Hoe werkt dit ? Wat houd het in ? Welk bestandsformaat en hoe krijg ik het via de Sync in iTunes op de iPod ?

Groetjes,
    Grizz

PS: Dus geen programma’s voor het samenvoegen (“inbakken”) van ondertitels. Ik ben momenteel puur nieuwsgierig naar deze functie, maar door de overkill aan resultaten over het inbakken met de zoekterm(en) krijg ik het niet te pakken.

[size=7:8be93674ef]subtitle subtitles ondertitel ondertitels ondertiteling srt txt avi mv4 mp4 mpg instelling ipod nano 3rd gen derde generatie 3inbakken ingebakken samenvoegen [/size:8be93674ef]

Inactief
    Anoniem

Hoi ik heb even zitten googlen.

Het is inderdaad een puinhoop. Meestal worden je geadviseerd om de ondertiteling er vast in te zetten.
    Ik vond eerst dit antwoord bij Yahoo!
    Nee daar heb je niets aan maar er staat:

You can’t unless the original video had em.

Met ander woorden je moet een programma zoeken die bij het mp4 bestand ondertitels kan toevoegen.

Ik ben wat verder gaan zoeken en toen kwam ik dit toevallig tegen. En iets later dit.
    Het gaat over het programmatje Muxo (zeer beta) waarmee je aan mp4 bestanden subtitels kan toevoegen.
    Je moet het op je Mac gebruiken want een paar denken dat ze het op de iPhone moet zetten!

Het werkt met srt bestanden. Maar het hoe en wat je moet doen, moet je zelf even op het forum lezen.
    Ik heb het niet getest!

BTW kopieer eerst je video’s / films voordat je ermee gaat werken!

Bijdrager
    Sanne

Kan ook met Quicktime pro.:)

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, dat is waar.

In negen van de tien gevallen is na conversie voor je iPod de ondertiteling echter niet te zien op je iPod, maar wel op je Mac-scherm.

Kwestie van welk bronmateriaal er is gebruikt (avi, mov, etc.) en nog een heleboel andere externe factoren.

Ik dump mijn films op zeventien verschillende programma’s en zie daarna wel welke een werkbaar geheel heeft gemaakt.

:wink:

Bijdrager
    Bor

Ja, wordt je Mac ook lekker snel van zeker?:P

Moderator
    unSOUND
    ”Bor”

Ja, wordt je Mac ook lekker snel van zeker?:P

Een Mac wordt niet sneller of langzamer, dus wat bedoel je ?

Bijdrager
    Bor

Ik bedoel dat als je 7 programma’s tegelijk met het converteren van filmpjes bezig laat zijn, dat de andere apps even niet zo snel draaien als je dat gewend bent van de Mac.

Moderator
    unSOUND

Ik denk niet dat hij het tegelijk doet, aangezien het meestal niet goed gaat als je meerdere programma’s hetzelfde bestand laat openen…

Bijdrager
    Bor

Tenzij je er 7 kopietjes van maakt natuurlijk.:wink:

Moderator
    unSOUND

Ja, dat zal het zijn… Eerst 17 kopieën van een paar honderd MB per stuk maken om die vervolgens op 17 verschillende programma’s te gooien en tegelijk te coderen… :roll:

Bijdrager
    MrAcid

Boeiend, reageer niet zo serieus op zijn bericht joh, pfft.

Bijdrager
    sven-
    ”Bor”

Tenzij je er 7 kopietjes van maakt natuurlijk.:wink:

Kerel, het is gewoon niet grappig.

Bijdrager
    Bor
    ”unSOUND”

Ja, dat zal het zijn… Eerst 17 kopieën van een paar honderd MB per stuk maken om die vervolgens op 17 verschillende programma’s te gooien en tegelijk te coderen… :roll:

Precies, dat schiet dus niet op.

Bijdrager
    KarelWillem

Haha. Ik schrijf ook eens wat.

Ik heb net The Last Legio (.avi) binnen, waar nog subs bij moeten.
    Ik laat wel weten hoe het ging.

Om te beginnen leest Quicktime Pro hem niet. Dus dat is probleem (en conversie) 1.

Moderator
    unSOUND

Dan mis je gewoon plugins…. Als je die wel hebt leest QuickTime hem gewoon.

Moderator
    unSOUND
    ”Bor”
    ”unSOUND”

Precies, dat schiet dus niet op.

Ik bedoel eerder op sarcastische wijze te zeggen dat niemand dat dus zo doet, en dat je dat zelf ook wel had kunnen bedenken…

Bijdrager
    Bor

Inderdaad, het schiet dus niet op om 17 programma’s tegelijk te laten werken. Dat is precies wat ik probeer te zeggen.

Moderator
    unSOUND

Jij hebt echt moeite met begrijpend lezen hè ?

Bijdrager
    Nietzman

Zijn de Muzzy DVDs niet ergens iPod-ready te downloaden?

Bijdrager
    sven-
    ”Bor”

Inderdaad, het schiet dus niet op om 17 programma’s tegelijk te laten werken. Dat is precies wat ik probeer te zeggen.

:| Probeer je nou grappig te doen, of moet ik ervan uit gaan dat je gewoon nog een beetje kinds bent ?

Bijdrager
    Bor
    ”unSOUND”

Jij hebt echt moeite met begrijpend lezen hè ?

Jij wil mij gewoon niet begrijpen geloof ik.

Bijdrager
    KarelWillem

Zeg schatten. Ga eens buiten spelen en je buurjongetjes pesten of zo. Neuzel niet zo.

”unSOUND”

Dan mis je gewoon plugins…. Als je die wel hebt leest QuickTime hem gewoon.

Ja, zou je wel zeggen. Bijna alle avi’s worden gepakt.

Deze (soort: avi-container) echter niet.

Bijdrager
    Sanne

Heb je al deze codecs? Dan kan er niks fout gaan..

http://www.apple.com/quicktime/resources/components.html

Bijdrager
    Nietzman

Tof Sanne, kun je me ook vertellen hoe ik die op m’n iPod installeer?

Bijdrager
    sven-
    ”Nietzman”

Tof Sanne, kun je me ook vertellen hoe ik die op m’n iPod installeer?

Components op je iPod? Mis ik iets? KarelWillem heeft het over QuickTime, en zover ik weet draait dat programma op geen enkele iPod…

Bijdrager
    Bor

Dat klopt. Sanne maakte een foutje, en Nietzman reageert daar op zijn eigen wijze op.

Inactief
    Anoniem

@sanne’s studio
    Dus als ik het goed begrijp kan je met Quicktime ook de subs erin krijgen. Al gaat het soms niet goed.
    Dat wist ik niet! Bedankt. (Ga misschien toch een iPod touch aanschaffen) (Koop zin!).

@De rest
    Waarom ineens de langzaam / snel of begrijpend lezen discussie?
    Sommige houden van vuurtjes… ik in ieder geval niet!

Maar goed… het was maar een vraag van GrizzDesign.
    Misschien hebben andere nog antwoorden / oplossingen naar aanleiding van zijn vraag?

Bijdrager
    sven-
    ”Bor”

Dat klopt. Sanne maakte een foutje

Welk foutje dan?

Bijdrager
    Bor

Hij dacht dat hem om Quicktime ging. Het ging om de iPod.

Bijdrager
    sven-

Sorry Bor, maar ik word wel een beetje moe van je vandaag…

Dit topic gaat in eerste instantie inderdaad over de iPod, maar vervolgens kwam KarelWillem met een opmerking over het niet kunnen lezen van een film in QuickTime Player (en QT staat los van de iPod). Vervolgens reageerden zowel unSOUND als Sanne’s Studio daarop. Dat noem ik dus geen “foutje”. Echter, jouw commentaren in dit topic waren wat minder nuttig helaas…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.