12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    suriflavour

Subtitle player!

Hallo,
    Ik wil graag films afspelen, maar daar zelf een ondertiteling onder zetten.
    Ik heb al VLC gedownload, omdat dat zou moeten kunnen. Maar kan iemand vertellen hoe je een film met een ondertiteling kan afspelen.

Net als bij het windows programma: Divx Subtitle player.

alvast bedankt

Bijdrager
    Pieterr

VLC: how to enable subtitles

Bijdrager
    iAlwin

Geef de ondertiteling dezelfde naam als het video bestand:

MijnVideo.avi
    MijnVideo.srt

Bijdrager
    McJones

Quicktime kan het ook, als je de Perian plugin installeert 8)

Moderator
    Strifer
    ”iAlwin”

Geef de ondertiteling dezelfde naam als het video bestand:

MijnVideo.avi
    MijnVideo.srt

was het maar zo simpel… ik heb vlc en op zowel mijn imac als op mijn mbp pakt hij dit niet automatisch. wat ik ook probeer, hij pakt geen ondertiteling erbij. terwijl ik in de voorkeuren zeg dat hij het wel automatisch moet detecteren. het gevolg hiervan is, is dat altijd handmatig het ondertitelingsbestand moet aanwijzen. verder werkt alles helemaal perfect, maar het automatisch detecteren van ondertitels moet ie kennelijk nog leren ofzo:p

zit er ergens een truukje verscholen dat ik mis?

en nog over die perian plugin… ik heb – van horen zeggen weliswaar – dat ie nogal ’s wat problemen kan veroorzaken (andere codecs die niet meer willen afspelen met name). ik gebruik liever vlc zonder perian dan quicktime met perian in dit geval.

Moderator
    unSOUND

Perian kan inderdaad een hoop narigheid veroorzaken, met name als je meer doet dan alleen films kijken, als je bijvoorbeeld dus ook films monteert en exporteert. Daar komt bij dat Perian qua beeldkwaliteit soms niet zo goed is als de losse plugins die hij moet vervangen… Losse plugins geven dus beter beeld, meer mogelijkheden, en een stabielere QuickTime… ik gebruik Perian dus zeker niet.

Bijdrager
    JJmac

Je kan ook eens kijken naar Chroma,speelt werkelijk alles af maar kost een beetje, maar dit terzijde Quicktime moet het met gemak kunnen doen.

Moderator
    unSOUND
    ”JJmac”

maar dit terzijde Quicktime moet het met gemak kunnen doen.

Dat kan QuickTime dus ook, met de SRT plugin.

Bijdrager
    JJmac

Al moet ik wel zeggen dat QT pro met Intel niet echt lekker werkt in verhouding met PPC

Moderator
    unSOUND

Dat geldt helaas voor meer software….

Bijdrager
    n8n

Ik heb ook een keer gehad dat de subtitles niet meer werkte maar na een herinstallatie lukte het wel, ook had ik de .plist verwijderd maar dat alleen bleek niet voldoende. Misschien dat het voor jou ook werkt

Bijdrager
    Yakke

En hoe kan je subtitles afspelen bij een film die in een video_ts directory zit?
    Ik heb een film in een video_ts directory en subtitles in .srt formaat.
    Met VLC lukt het me om eerste stuk film uit video_ts map samen met de subtitles af te spelen, maar niet voor de overige stukken.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.