22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    red zebra

subtitle op ipod video

ik ga mij morgen hoogstwaarschijnlijk om een ipod video wat ik mij nu afvroeg ik heb hier op mijn pc een aantal films staan met aparte subtitles die ik download , kan ik deze op mijn ipod ook afspelen (op pc speel ik dit dan af met bsplayer)

Bijdrager
    Nikita

Zelfs als je het al lukt, denk je dat je ondertitels zal kunnen lezen op zo’n betrekkelijk klein scherm, of als je de tekst kan lezen, dat je dan nog genoeg ruimte overhoudt voor de film zelf? :wink:

Bijdrager
    ragoooon

Via de zoekfunctie zul je wel genoeg antwoorden hier voor vinden!

Op de pc gebruikte ik virtualdub om de subtitles vast te zetten in de avi, maar met winavi (betalend) lukte het ook.

Bijdrager
    Gijs Raggers

ik heb het eens geprobeerd als test. Het kan via Handbrake en is nog leesbaar ook. Voor mensen onder de 40 jaar wel te verstaan.

Bijdrager
    Lexilyn

Weet wel dat je films aan een bepaald formaat moeten voldoen willen ze afspelen op de iPod.
    Bekijk dit sticky eens…
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=66574

En ja, ondertitels zijn nog wel te lezen op ‘normale’ afstand van je iPod.

Bijdrager
    Lexilyn
    ”gijsraggers”

ik heb het eens geprobeerd als test. Het kan via Handbrake en is nog leesbaar ook. Voor mensen onder de 40 jaar wel te verstaan.

:lol: :lol: :lol: …nog net!

Bijdrager
    KarelWillem

Ik kan alleen maar zeggen dat ik toch liever een dvd-tje kijk op mijn Powerbook 15″…

Bijdrager
    recoiller

Als ik een DVD converteer met Handbrake kun je gewoon de subtitles mee pakken. Die zijn dan buitengewoon goed te lezen. Alleen bij breedbeeld films snij ik vaak stukken van de zijkant af. Dat kun je niet te veel doen omdat je anders ook de ondertiteling bij snijdt.

Bijdrager
    red zebra

ik moet ook eersrt een film converteren of kan ik die direct van pc op mijn ipod zetten?:$ ben niet zo op de hoogte van de technologische snufjes van de nieuwe ipod om eerlijk te zijn een nieuwe wereld zal voor mij open gaan!

Bijdrager
    Nikita
    ”red

ik moet ook eersrt een film converteren of kan ik die direct van pc op mijn ipod zetten?:$ ben niet zo op de hoogte van de technologische snufjes van de nieuwe ipod om eerlijk te zijn een nieuwe wereld zal voor mij open gaan!

Ze moeten ofwel in Apple’s H.264 formaat zijn, dan wel in MPEG4. AVI, DivX etc. leest de iPod niet…

Bijdrager
    red zebra
    ”Nikita”
    ”red

Ze moeten ofwel in Apple’s H.264 formaat zijn, dan wel in MPEG4. AVI, DivX etc. leest de iPod niet…

aja dit is geen probleem in die bestanden staan mijn films!

Bijdrager
    red zebra
    ”recoiller”

Als ik een DVD converteer met Handbrake kun je gewoon de subtitles mee pakken. Die zijn dan buitengewoon goed te lezen. Alleen bij breedbeeld films snij ik vaak stukken van de zijkant af. Dat kun je niet te veel doen omdat je anders ook de ondertiteling bij snijdt.

met wat converteer je dan?

Bijdrager
    Nikita
    ”red
    ”Nikita”
    ”red

aja dit is geen probleem in die bestanden staan mijn films!

Nou sowieso, als je ze in iTunes probeert te importeren of op je iPod probeert te zetten, merk je vanzelf of ze in het goede formaat staan want de niet-ondersteunde formaten worden niet gekopieerd (krijg je ook een melding van).

Bijdrager
    red zebra

en weet er nog iemand leuke dingen die ik kan downloaden voor op mijn ipod dan te zetten zo speciale functies?(ik werk met pc)en met wat converteer je ?

Bijdrager
    S.A.F
    ”red

en weet er nog iemand leuke dingen die ik kan downloaden voor op mijn ipod dan te zetten zo speciale functies?(ik werk met pc)en met wat converteer je ?

Ik vind muziek clips altijd leuk. Mooie opnames, mooie kleuren, lekker nummer soms. En je hoeft er geen 1,5 uur concentratie voor op te brengen (als je op reis bent).
    Ook download ik elke zondagavond even de samenvatting van Feyenoord vanaf een website. Die converteer ik daarna, en kijk ik de volgende dag in de trein nog een keer.

Ik heb al vele programma’s gebruikt. Xilisoft (DVD to) iPod converter, ImToo (DVD to) iPod converter, Magic DVD Ripper (die kan ook iPod ready bestanden maken), etc. Maar probleem bij deze converters was dat het geluid niet synchroon liep met het beeld. Of dit te veranderen was betwijfel ik maar weet ik niet zeker. Ik heb het verder niet uitgezocht. Enige voordeel bij deze programma’s was dat ze simpel te bedienen waren, en er degelijk uitzagen. Jammer van het geluid/beeld.

Ik gebruik nu het (gewoon gratis!) Videora iPod Converter (www.videora.com) voor DVD naar iPod en alle andere bestanden naar iPod. Beeld en geluid lopen perfect! (Wel instellingen veranderen… mocht je die willen, vraag het even.)
    Ook PQ DVD werkt goed. Een beetje lastig te installeren (je moet wat decoders installeren voordat het foutloos werkt), maar verder prima converter!

Cucusoft DVD to iPod converter schijnt ook een goede te zijn. (Geen ervaring mee.)

Good luck!

Bijdrager
    S.A.F

Kijk ook eens op http://www.podtropolis.com. Met Azureus kun je dan iPod ready bestanden downloaden (music clips, films, albums, etc.).

Bijdrager
    koolenboer

podtropolis is echt geweldig !!:lol:

Bijdrager
    S.A.F
    ”koolenboer”

podtropolis is echt geweldig !!:lol:

Zeker! Maar http://www.torrentspy.com is ook goed, alleen zul je dan nog moeten converteren. Daar tegenover staat wel dat het aanbod vele malen groter is!

Bijdrager
    formulefan

dat is illegaal s.a.f. Dat mag niet.

Een legaal alternatief voor video is google video.
    Die filmpjes kun je downloaden in ipod formaat, hoef je niks te converteren.

Bijdrager
    S.A.F
    ”formulefan”

dat is illegaal s.a.f. Dat mag niet.

Een legaal alternatief voor video is google video.
    Die filmpjes kun je downloaden in ipod formaat, hoef je niks te converteren.

Mijn welgemeende excuses.

(Maar laten we nu niet Roomser zijn dan de paus.) :evil:

Bijdrager
    wout3r
    ”Nikita”

Zelfs als je het al lukt, denk je dat je ondertitels zal kunnen lezen op zo’n betrekkelijk klein scherm, of als je de tekst kan lezen, dat je dan nog genoeg ruimte overhoudt voor de film zelf? :wink:

Ik heb het gezien bij t Apple Centre in Utrecht. Daar was ’t prima te lezen. Ik weet alleen niet hoe ze het hadden gedaan

Bijdrager
    itachi

heeft iemand misschien een plaatje van 1:1 hoe het eruit zal zien op je ipod (met ondertiteling)

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.