7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Xeramon

Subtitle bij samsung Allshare

Hi,

Sind kort gebruik ik allshare van samsung om films (.mkv) vanaf mijn mac af te spelen op mijn Samsung tv.
    Hierbij gebruik ik TV Mobili.

Dit werkt allemaal prima, alleen mis ik de ondertiteling.
    Als ik het zelfde .mkv bestand afspeel op mijn mac in vlc heb ik wel de ondertiteling, ook kan ik deze aan en uit zetten.

Heeft iemand een idee of een tip om de ondertiteling aan te zetten in allshare?
    Ik kan namelijk niks vinden bij de instellingen.

Ook heb ik geprobeerd een .srt bestand in dezelfde map te zetten voor de ondertiteling.
    Dit werkt wel alleen loopt de ondertiteling dan niet synchroon.

Alvast bedankt.

Moderator
    Strifer

Vaak zijn er verschillende versies van een ondertitelingsbestand. Je hebt uiteraard de juiste nodig bij je .mkv om de ondertiteling synchroon te laten lopen. Ik mis in je verhaal of het dezelfde ondertitels zijn die je in VLC gebruikt ten opzichte van Allshare. Indien niet dan heb je enkel de juiste versie van de ondertiteling nodig.

Als er in het film bestand bijvoorbeeld “720p.HDTV.x264-IMMERSE.mkv” staat, dan is het zaak dat je ook de .srt vind die via gesynchroniseerd is met deze versie.

FILM:
    film.720p.HDTV.x264-IMMERSE.mkv

ONDERTITELING:
    film.720p.HDTV.x264-IMMERSE.srt

Bijdrager
    Xeramon

Nee in VLC heb ik geen .srt bestand nodig.

Dit zou toch ook met Allshare moeten kunnen (dat je het ondertitelspoor aan en uit kan zetten, omdat de ondertiteling er wel in zit).

Inderdaad wel logisch wat je zegt ja als je het met .srt de ondertiteling doet. thanks daarvoor.

Bijdrager
    Magistic

Probeer eens Serviio. Werkt hier uitstekend icm een Mac en een Samsung TV. Werkt met interne ondertiteling en externe srt bestanden. Verder transcodeert hij automatisch, dus alle bestanden werken probleemloos.

Bijdrager
    Magistic

En het is nog gratis ook. In tegenstelling tot TV Mobili.

Bijdrager
    Xeramon

Magistic;
    Ik ga het vanavond proberen! Thanks.

Wel jammer dat ik dit tegenkwam op hun website;
    Serviio does not support subtitles embedded in containers (e.g. MKV), nor “burning” the text into the video stream.

Moderator
    Strifer

Dan wordt ’t de optie van Magistic met Serviio of de losse (en juiste) .srt bestanden erbij zoeken. Succes ermee!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.