12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    arw

subpagina aanmaken in iweb

Hallo medemaccers,

Weet iemand hoe ik een subpagina kan aanmaken in iweb, ik kan wel heel makkelijk een nieuwe pagina toevoegen aan de site maar dan wil ik onder die pagina een pagina aanmaken en dat zie ik waarschijnlijk over het hoofd ??

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zal vast niet helemaal snappen wat je bedoelt.

Wat is een subpagina? Gewoon een pagina die vanaf een andere pagina gelinkt wordt toch?

Bijdrager
    arw

wat ik bedoel is als volgt:

Site:
    pagina 1
    pagina 2
    pagina 3
    – pagina 1 (dit zijn subpagina’s)
    – pagina 2 (dit zijn subpagina’s)
    pagina 4
    pagina 5
    pagina 6

alleen als ik een pagina aan maak krijg ik die subpagina niet maar een gewone pagina

Bijdrager
    iMax
    ”arw”

wat ik bedoel is als volgt:

Site:
    pagina 1
    pagina 2
    pagina 3
    – pagina 2 (dit zijn subpagina’s)
    pagina 4
    pagina 5
    pagina 6

alleen als ik een pagina aan maak krijg ik die subpagina niet maar een gewone pagina

Je kan wel het vinkje weg halen bij “in menu tonen”
    dan komt de pagina niet in de balk te staan.

Bijdrager
    MouseMighty

Daar moet je dan toch zelf een subpagina van maken door de links ernaar toe te beheren??

Bijdrager
    Lesliedec

in principe is een subpagina ook een gewone pagina, alleen wordt er niet naar gelinkt vanuit het menu, maar vanuit een andere pagina…dus gewoon je menu aanpassen…en op je ‘hoofdpagina’ een link toevoegen naar de ‘subpagina’

Bijdrager
    fozzy
    Bijdrager
    KarelWillem

Dat is i.d.d. soms wel heel moeilijk. :wink:

Zo kom ik mezelf nog eens tegen. 8)

Maar als ik het goed begrijp, gaat het weer een beetje om het feit dat iemand niet helemaal weet hoe iWeb werkt?

Subpagina’s bestaan helemaal niet. Het zijn gewone pagina’s. Je laat ze alleen niet in je menu zien.
    Mijn site staat barstensvol met ‘sub’pagina’s eigenlijk.

Bijdrager
    arw

ik begrijp het een beetje maar ik wil graag in die subpagina’s een ander menu tonen van pagina’s hoe doe ik dat dan ?

Bijdrager
    KarelWillem

Je vraagstelling drijft niet over van heldere formuleringen.

Je maakt gewoon een eigen menu in iWeb. Dan kun je er in zetten (en op de plek zetten) wat/waar je maar wilt.

Gewoon een blokje tekst, die je gaat linken. Zo simpel is het maken van een menu.

Zoiets dus:

Home

Dat is gewoon een eigen gebakken ‘menuutje’.

Geblokkeerd
    Breuf
    ”arw”

ik begrijp het een beetje maar ik wil graag in die subpagina’s een ander menu tonen van pagina’s hoe doe ik dat dan ?

Dat kan niet met het menu zoals iWeb dat zelf aanmaakt. Het iWeb menu laat alle pagina’s zien behalve de pagina’s waarvan jij hebt aangegeven dat ze niet in het menu moeten worden getoond. Oftwel: op iedere pagina wordt hetzelfde menu weergegeven. Je zal dus inderdaad zelf een menu moeten maken.

Bijdrager
    KarelWillem

Op de subpagina’s laat je dus het standaard-menu helemaal weg (als je dat zou willen).
    En je plaatst daar iets eigens voor terug.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.