10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    shushishu

Submenu bij Flash filmpje

Als je bij een flash filmpje op rechtse muisknop klikt, dan verschijn er een menutje met daarin zoomin, zoomout, show all etc. Bij sommige filmpje krijg ik een kortere menutje met alleen de settings… en about knopje. Ik vraag me af hoe en waar ik dat kan instellen, iemand die mij kan helpen?

Bijdrager
    freshface

[code:1:bde507a79c]Stage.showMenu = false;[/code:1:bde507a79c]

Bijdrager
    freshface

Die code zet je dus op een frame.

Bijdrager
    shushishu

Aha…thanks!!! Op de eerste frame neem ik aan. Nu ik toch bezig bent, weet je ook hoe ik de titel die boven op de pop-up venster zit kan aanpassen? Want nu staat der main.swf (application/x-shockwave-flash-object), dit zinnetje tussen de haakje wil ik weg hebben.

Bijdrager
    freshface

Jip, op de eerste frame.

Hoe activeer je de pop op?
    Kijk ook eens in het document dat je oproept wat er in de titel staat.
    Anders zal je dat document moeten openen in een html editor en hetgeen wijzigen dat tussen;

[code:1:4d4ac99ba6]<title> WIJZIG MIJ </title>[/code:1:4d4ac99ba6]

staat.

Bijdrager
    shushishu

Ik gooi dit code in mijn html venster om mijn flash filmpje in een aparte pop-up venster te openen:

—————————————————–
    <HTML>
    <HEAD>
    <TITLE>NAAM VAN MIJN SITE</TITLE>
    <script language=”JavaScript”>

function launchpopup(which){
    window.open(which,’open’,’toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,width=1680,height=947,top=0,left=0′)
    }

</script>

</HEAD>

<BODY onLoad=”javascript:launchpopup(‘main.swf’)” BGCOLOR=”#FFFFFF” MARGINWIDTH=”0″ MARGINHEIGHT=”0″ LEFTMARGIN=”0″ TOPMARGIN=”0″>

</BODY>

</HTML>
    —————————————–

Door titel op te geven pas die wel de titel op de html venster aan, maar niet de pop-up venster. Dus help…

Bijdrager
    freshface

Jij moet je flash movie nog eens in een aparte html file embedden.
    En via het pop up script die pagina aanspreken en niet de swf file.

PS: Zet eens wat enters in de code, nu rek je de pagina uit.

Bijdrager
    Nicktwin

Het kan ook als volgt:

Bij het publiceren van de .swf vanuit flash ga je naar Bestand > Publish settings. Vervolgens klik je op het tabblad HTML en dan vink je de optie “Display menu” uit.

Hierdoor hoef je geen code handmatig in het HTM/HTML broncode te plakken.

(Let op dat wanneer je idd een flash bestand embed, je wel de geheel gegenereerde code die vanuit flash in HTML wordt gezet meeneemt in je script.)

Bijdrager
    shushishu

bedank, ga vanavond uittesten.

Bijdrager
    freshface

Ik zou niet de embed code gebruiken die Flash genereerd, maar werken met flashObject.
    flashObject: http://blog.freshface.be/webdesign/51/eolas-solution-swfobject-in-3-steps

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.