8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    JM-Y

Subler

Ik probeer een aantal TV shows welke ik gedownload heb te taggen met Subler zodat deze correct weergegeven worden in iTunes. Als ik de metadata op wil zoeken met de geïntegreerde tagchimp functie, gebeurd er echter niets. Heb het gister met wat films geprobeerd en dat ging wel vlekkeloos maar TV shows krijg ik maar niet getagged.

Heeft iemand enig idee wat hier mis gaat?

(Heb hiervoor al Metax geprobeerd, wat niet echt beviel (video’s hebben geen geluid meer). Heb ook nog gekeken naar Vidalin maar is vrij beperkt (metadata is verder niet aan te passen).)

Bijdrager
    Sascha

Ik gebruik de app iDentify hiervoor, of enkele scripts die hier te vinden zijn.

Bijdrager
    JM-Y

Bedankt voor je snelle reactie! Ik bekijk even de scripts en deze lijken het werk goed over te kunnen nemen van Subler. Echter heb ik nu een waslijst aan voorzieningen, kan ik deze gewoon uit de services map knikkeren als ik ze niet gebruik?

Bijdrager
    Sascha

Ja dat kan je. Overigens vind ik die voorzieningen (rechtermuisknop voor diegenen die het zich moesten afvragen) wel uiterst handig.

Bijdrager
    JM-Y

Is inderdaad enorm handig, ook al gebruik ik ze niet allemaal. Ik probeer nu een manier te vinden om samen met de batch encode functie ook subtitel files mee te nemen. Is nog vrij lastig eerlijk gezegd, maar we puzzelen verder!

Bijdrager
    Jens

Ik kom even inpikken op deze topic. Ik werk namelijk ook met subler om mijn mp4 video files te voorzien van soft subtitles. Is er een manier om in iTunes standaard ondertitels ‘aan’ te zetten? Blijkbaar staat die standaard op ‘uit’? Wel lastig, aangezien ik dan telkens het subtitlebestand moet kiezen …

Bijdrager
    Sascha

Ik heb nu geen computer bij de hand, maar kan je in de voorkeuren van iTunes niet ergens de optie ‘toon bijschriften automatisch’ aanvinken?

Bijdrager
    Jens

@Sasha, heel erg bedankt! Het staat inderdaad bij Voorkeuren en dan onderaan bij het tablad ‘Afspelen’. Thanks!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.