7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    bramme

Subgenres aanmaken

Nu ik iTunes 8.0 heb en binnenkort een iPod Touch zal kopen, heb ik opeens een drang gekregen om al mijn muziek te ordenen.

Ik heb wel een vraagje, is het mogelijk om subgenres te maken?
    Vb: Je hebt ‘Rock’ en als je daarop klikt zie je ‘Classic rock’, ‘Hard rock’ enz.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Pieterr

Nee. iTunes heeft maar één veld in z’n database voor “genre”. Maar daar kun je zelf wel een willekeurige tekst in zetten. Dus wat dat betreft zijn de mogelijkheden eindeloos.;-)

Bijdrager
    Lucas Raggers

Ik denk dat je dit soort onderverdelingen het best met ‘Grouping’ kunt doen.

Bijdrager
    bramme

En hoe doe ik dat dan het best?

Bijdrager
    Yaris

Information about the items in your library, such as artist and other song information, is stored in the item’s Info window (select an item and choose File > Get Info). You can use this information to sort the items in your library or create playlists. You can even change the information to suit your needs.

For example, you might want to:

[*:e83073e9f2]Group individual movements on a classical CD into one work by indicating the movement (for example, “Piano concerto in A Minor, Op. 54”) in the Grouping field.
      [*:e83073e9f2]Group songs that are part of a compilation together in your library by selecting the “Part of a compilation” checkbox. Then choose iTunes > Preferences, click General, and then select “Group compilations when browsing.”
      [*:e83073e9f2]Identify the individual artists on a tribute album in the Artist field, and then type “various” in the Album Artist field.
      [*:e83073e9f2]Create your own genre category by choosing Custom from the Genre pop-up menu.
      [*:e83073e9f2]Change the order in which tracks on a CD play by changing the numbers in the Track Number fields.
      [*:e83073e9f2]Create a Smart Playlist that includes only songs that are just the right speed for your workout by adding the number of beats per minute to the BPM field.[/list:u:e83073e9f2]

Bijdrager
      www.project-euh.com

Of:
      markeer alles als ‘classic rock’ ‘hard rock’ etc en maak een smart playlist aan met de naam rock die alle nummer selecteerd waarvan het genre volgens jou onder rock valt.

Bijdrager
      bramme

Bedankt :)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.