7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    iLarsNL

Sub- & superscript

Ha iedereen,

In de menu’s van iWork staat onder opmaak de optie Subscript en de optie Superscript. Omdat er een sneltoets voor is wil ik die liever gebruiken dan iedere keer naar opmaak te gaan. Echter, bij het intoetsen van de toetsenbordcombinatie Cmd + Ctrl + +/- gebeurt er niks. Wat gaat er mis?

Bijdrager
    jandoornbos

Misschien dat het aan de volgorde van de toetsen ligt? Deze is namelijk Ctrl -> Command -> Shift -> + of Ctrl -> Command -> –

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

De volgorde maakt niks uit zolang je de plus of min maar als laatste intypt. (En je ziet pas wat ‘gebeuren’ als je daarna iets intypt…)

En shift hoort er niet bij hoor…

Bijdrager
    jandoornbos

Zonder shift krijg je een = en geen +.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

OK, maar ik gebruik het numerieke toetsenbord dat scheelt dus een toets minder he? en dus minder fouten (ik speel geen piano :cool:) Als je eerst een berg toetsen in moet drukken kun je net zo goed gelijk naar dat menu gaan, ook al omdat ‘standaard’ dan weer geen snel-toets heeft.

Bijdrager
    iLarsNL
    jandoornbos op 08 mei 2012

Zonder shift krijg je een = en geen +.

Kijk, daar zat ‘m bij mij de fout in, dat ik het = krijg zonder het intoetsen van shift, thanks!

Weet iemand ook toevallig hoe je een kolom in Numbers kan dupliceren? Ik heb van alles geprobeerd, maar nog niks is gelukt. Uit wanhoop nu maar even naar de computer van m’n pa om het in Excel te doen, maar kom op zeg, in Numbers moet dat toch ook wel gewoon kunnen!?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Je kunt een kolom toch dupliceren door hem te slepen terwijl je ? ingedrukt houdt?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.