8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Stylus voor nieuwe iPad 2018

Ik overweeg de aanschaf van een iPad 2018. Is de meerprijs van 40 EUR ten opzichte van het model van 2017 de moeite waard? iPad zal voornamelijk gebruikt worden om te surfen.

En als ik een stylus koop als deze:

https://www.coolblue.be/nl/product/733893/trust-stylus-ballpoint-pen.html

kan ik die dan gebruiken om zowel te scrollen als aantekeningen te maken?

De Apple Pencil vind ik te duur.

Bijdrager
    TheBigZ

Mac Hammer Fan op 15 juli 2018 om 22:20

Ik overweeg de aanschaf van een iPad 2018. Is de meerprijs van 40 EUR ten opzichte van het model van 2017 de moeite waard?

Ja. (Ik heb zelf ook zo’n iPad 6 gekocht.)

Bijdrager
    Shmoo

En dan ga je lopen friemelen en bezuinigen op een stylus van andere fabrikanten?

Ik wil niet veel zeggen maar die stylus die je wilt kopen bij StoerBlue werkt hetzelfde op een 2017 iPad of elke iPad eerder gemaakt. Alleen de achterkant van de pen zal functioneren op het glas omdat de iPad denkt dat het een vinger is. Daar kun je dus geen aantekeningen mee maken of schrijven.

Mijn advies als je echt verlegen zit om het geld dan zou ik (bijvoorbeeld een maandje later) tweedehands een Apple Pencil kopen op Marktplaats, dan pik wel eentje op voor 75,- of zo en die dingen zijn dan zo goed als nieuw. Er zijn heel wat mensen die zo’n ding kopen en er niet mee kunnen werken. Zie je heel veel met randapparatuur van Apple. Dat pik je allemaal relatief goedkoop op en dat is het nog zo goed als nieuw.

Moderator
    Night

Inderdaad, 75-80 euro kosten die dingen tweedehands. Scheelt toch weer 20-25 euro. En anders een krantenwijkje in de zomer?

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Bedankt. Na 8 jaar dan toch eindelijk een nieuwe iPad. 🤗 Zal een heel verschil zijn met mijn iPad uit 2010 van de eerste generatie. Daarmee kan ik geen YouTube filmpjes meer afspelen, zijn sommige websites niet compatibel meer en crasht Safari om de haverklap, vermoedelijk door het gebrek aan voldoende RAM geheugen.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

update:

de nieuwe iPad is sedert anderhalf uur in gebruik.
    Vreemd: hij laadt niet op via USB 3 verbonden met een pci-kaartje in mijn Mac Pro. Dat usb pci-kaartje werkt anders prima. Er is wel verbinding met iTunes.

Hij laadt traag op via de usb 2 poorten en sneller via een lichtnetadapter.

Bijdrager
    TheBigZ

Ik laad de iPad 6 altijd op via de meegeleverde adapter. Maar echt snel gaat dat niet inderdaad.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Blijkbaar heeft hij toch meer energie nodig dan de iPhone, hij is ook veel groter. Ik zal hem upladen met de meegeleverde adapter.

Voor de rest ben ik heel tevreden. Prima aankoop.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.