4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Joffry

Stylus voor MacBook

Dit is werkelijk een leuke toepassing van een stylus klik

Bijdrager
    tjetta

Is dat niet gewoon een normale toepassing van een stylus?:)

Zoals in de reacties onder het artikel al aangegeven wordt, maakt het MB trackpad gebruik van acceleratie. Je kunt de stylus dus niet echt gebruiken om te tekenen, tenzij je de stylus gedurende de hele schrijf-/tekenbeweging met dezelfde snelheid over het trackpad beweegt.

Als voorbeeld:

Zet je cursor aan de linkerkant van je scherm en beweeg je vinger snel van links naar rechts. De cursor zal dan een heel eind komen. Doe het nogmaals, maar beweeg je vinger dan langzaam. Je zult zien dat de cursor dan een stuk minder ver komt. Dat is dus niet echt fijn werken met zo’n stylus om bv een simpele handtekening te zetten; dat wordt helemaal uit proporties getrokken. Voor wat navigatie is het wel bruikbaar, maar dan vraag ik me af wat het nut ervan is. Dan kun je net zo goed je vinger gebruiken, dan kun je tenminste ook gebruik maken van de multi-touch functies.

Dus nee, ik hoef er geen:)

Bijdrager
    chatsmit

In Windows kuch kuch kun je dat softwarematig instellen, dat noemen ze daar ‘versnelling’. Misschien kan dat in OSX ook wel, met een extern programaatje

Bijdrager
    jabesse

Die versnelling waarover gesproken wordt, zal hoogstwaarschijnlijk softwarematig zijn, in een ‘high-level’ gedeelte van de driver. Bedenk dat dat gedeelte van de driver behoorlijk uniform zal zijn, dus niet afhankelijk van het type trackpad. Het enige dat daar bekend is, is of er multi-vinger gestures mogelijk zijn.

Zo zal er ook een ‘low-level’ gedeelte in de driver zijn, vermoedelijk specifiek voor elk type trackpad een, waar de signalen van het trackpad door de cpu uit te lezen zijn. Vermoedelijk komen daar wel absoluut gepositioneerde signalen binnen.

Door nu met een programma (of een driver) dat high-level gedeelte over te slaan, en direct aan te sluiten op het low-level gedeelte, zou je het trackpad wel als tekentablet kunnen gebruiken.

Theoretisch moet het dus mogelijk zijn, praktisch zal wel weer een heel ander verhaal zijn…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.