7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    hasseltse huzaar

.sty op USB

beetje ingewikkeld verhaal voor een buitenstaander misschien;
    Ik probeer keyboard te spelen.Nu heb ik in de loop van de tijd heel veel “styles” verzameld.(die worden afgekort als .sty)
    Nu wil ik de files met de extensie .sty op een usb stick verzamelen.Als ik bij zoeken .sty ingeef
    krijg ik verschillende “elementen” bijv pdf’s waar styles in voorkomen of midi files waar styles inzitten
    Onder het kopje “ontwikkelaar ” staan ze allemaal.
    Hoe krijg ik nu alleen deze files op mijn USB stick…….?het zijn er echt duizenden dus “even” schuiven is geen optie :-):-):-)

Bijdrager
    Koning Frank

Zijn alle bestanden die op .sty eindigen styles die je wilt hebben, of zijn er ook bestanden op je mac die eindigen op .sty die niet op je usb moeten?

edit: Als ik het goed begrijp:
    – Verspreid over je mac bevinden zich .sty files.
    – Je wilt iedere .sty file kopiëren naar een USB stick

Bijdrager
    hasseltse huzaar

ja No_name je hebt het goed begrepen
    dus als ik op macintosh HD bij zoek .sty ingeef krijg ik ze allemaal te zien maar op datzelfde “zoekscherm” staan ook andere waar die .sty in verwerkt zitten dus met “selecteer alles ” gaat dat niet omdat dan ook die andere files mee verplaatst worden naar de USB

Bijdrager
    hasseltse huzaar

nou vind ik dat “plusje” niet…..

Bijdrager
    Koning Frank

Het volgende verplaatst alle .sty files die je hebt naar je usb stick (uitvoeren in Terminal)

find $HOME -iname "*.sty" -exec cp {} /Volumes/USBNAAM \;

Waarbij je USBNAAM vervangt voor de naam van je usbstick. De naam van je USB-stick vindt je onder het kopje apparaten/devices in finder, waar ook je Macintosh HD staat en wellicht bootcamp.

Bovenstaande script zoekt naar .sty files in je home directory (dus alles op jouw account), en verplaatst ze naar je usbstick. Mocht je het in een specifieke map willen moet je /Volumes/USBNAAM vervangen voor /Volumes/MAPNAAM/USBNAAM . Wel die map eerst aanmaken!

edit: het proces kan even duren, wacht rustig een paar minutes na het uitvoeren van het commando.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    No_Name op 20 januari 2015

Het volgende verplaatst alle .sty files

Kopieert. Je gebruikt cp in je opdracht, geen mv:)

hasseltse op 19 januari 2015

nou vind ik dat “plusje” niet…..

Dit plusje:

Maar kun je ze er niet uitfilteren door te klikken op „Naam komt overeen met: .sty” in het menu dat uit het zoekveld komt, zoals hierboven te zien is?

Bijdrager
    Koning Frank
    Jakko op 20 januari 2015
    No_Name op 20 januari 2015

Het volgende verplaatst alle .sty files

Kopieert. Je gebruikt cp in je opdracht, geen mv[/ ]i:)

Ik weet dat cp kopieren is, ik versprak me alleen. OP vroeg ook om een kopie, geen verplaatsing.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.