9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Jelmar1990

Stukjes uit iMac behuizing

Hallo allemaal,

Ik ben sinds een klein anderhalf jaar de trotse bezitter van een iMac.
    Doorgaans werk ik ’s avond achter mijn Mac.
    Vandaag was dit niet het geval, en viel het mij op dat er een paar kleine putjes in de behuizing zitten. (zie foto: http://imgur.com/NiInM2B)
    Ik heb geen flauw idee hoe ze er in gekomen zijn, maar ik vroeg mij af of er een mogelijkheid is om deze putjes een beetje weg te werken.

Bijdrager
    Nora Nora

Ik krijg niet helemaal de goede foto te zien. Voor de helft het aluminium van de iMac, de rest is iets anders….

Kan je de afbeelding nog eens posten? Hier of daar.

Bijdrager
    bummenawt

Het gaat juist om het putje in het aluminium. Er zit weinig scherpte diepte in de foto waardoor je er even 2 keer naar moet kijken denk ik.:-)

Bijdrager
    Soulshaker

Tja , het is metaal , kan je weinig aan doen.
    Dan zou je denken , schuurpapier , maar dan maak je het gewoon erger.

Bijdrager
    sedikit

Het uploaden van een afbeelding:
    -kies in je reactie/topic Img:

-je krijgt dan dit venstertje:

-click op “Browse” en ga naar de bewuste afbeelding en kies die
    -je moet wel even wachten tot die afbeelding helemaal geladen is
    -kies dan “Voeg toe”
    -klaar

Ik word er ook geen wijs uit. Maar deze uitsnede(off-topic) vind ik wel mooi:

Bijdrager
    Nora Nora

Ah, juist, het witte eronder is het bureau….:angel:

Het lijkt erop dat er toch iets tegenaan gestoten is (wellicht een externe Harde schijf in aluminium behuizing, zoals de LaCie Aluminium schijven, of wellicht een externe superdrive die ook in een aluminium behuizing zit, wanneer deze dingen met een scherpe rand tegen de rand van de iMac stoten kan dit wellicht een buts geven) of dat de iMac ergens tegenaan gestoten heeft.

Probleem van aluminium is dat je het niet echt kan herstellen, zeker niet wanneer het geborsteld aluminium is zoals Apple gebruikt.

Ik denk dat het beste advies is niets eraan te doen. Het gaat om een heel klein iets, aan de achterkant als ik het goed heb. Het risico is dat wanneer je er iets aan gaat doen het meer zichtbaar wordt, en ook nog eens echt lelijk, terwijl het nu wellicht wel een beetje zichtbaar is, maar niet echt lelijk.

Wanneer je meerdere van deze butsen hebt kan het dus iets zijn dat je gebruikt en onder het scherm van de iMac door bewogen wordt en er soms tegenaan komt. Ook kan het er natuurlijk al bij levering in hebben gezeten en niet door jou gezien zijn. Ik denk dat je nu daar nog maar weinig aan kan doen, al kan je er natuurlijk wel een mailtje naar Apple aan wagen wellicht, misschien dat ze er wel een nieuwe behuizing omheen zetten, maar ik betwijfel het ten zeerste…..

Bijdrager
    A.M.Dekker
    Nora op 21 mei 2014

Ah, juist, het witte eronder is het bureau….:angel:

Het lijkt erop dat er toch iets tegenaan gestoten is (wellicht een externe Harde schijf in aluminium behuizing, zoals de LaCie Aluminium schijven, of wellicht een externe superdrive die ook in een aluminium behuizing zit, wanneer deze dingen met een scherpe rand tegen de rand van de iMac stoten kan dit wellicht een buts geven) of dat de iMac ergens tegenaan gestoten heeft.

Probleem van aluminium is dat je het niet echt kan herstellen, zeker niet wanneer het geborsteld aluminium is zoals Apple gebruikt.

Ik denk dat het beste advies is niets eraan te doen. Het gaat om een heel klein iets, aan de achterkant als ik het goed heb. Het risico is dat wanneer je er iets aan gaat doen het meer zichtbaar wordt, en ook nog eens echt lelijk, terwijl het nu wellicht wel een beetje zichtbaar is, maar niet echt lelijk.

Wanneer je meerdere van deze butsen hebt kan het dus iets zijn dat je gebruikt en onder het scherm van de iMac door bewogen wordt en er soms tegenaan komt. Ook kan het er natuurlijk al bij levering in hebben gezeten en niet door jou gezien zijn. Ik denk dat je nu daar nog maar weinig aan kan doen, al kan je er natuurlijk wel een mailtje naar Apple aan wagen wellicht, misschien dat ze er wel een nieuwe behuizing omheen zetten, maar ik betwijfel het ten zeerste…..

Even ter informatie: Apple gebruikt geen geborsteld aluminium maar geanodiseerd aluminium.
    OT: Hoe het er in komt weet ik niet maar het is natuurlijk een gebruiksproduct. Als ik naar de verhouding met de voet kijk zijn de putjes echt verwaarloosbaar klein. Is helaas weinig (niets) aan te doen. In ieder geval niet proberen met scherpe of schurende middelen het op te lossen (schuurpapier, tang, etc) dan word het alleen maar erger.

Bijdrager
    Qapla

Ik heb dat ook, maar je kan het best zo laten als je het eruit gaat schuren met schuurpapier krijg je krassen.

Moderator
    Night

Inderdaad. Niets aan doen. Alles wat je er aan waagt, maakt het alleen maar erger/opvallender.
    En ….. na een tijdje valt het je niet meer op en zie je het niet eens meer.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.